סטודנטים משנקר זכו בפרס המצוינות בקיימות בחסות המועדון המסחרי והתעשייתי על פרויקטים בתחום הקיימות

חדשות ואירועים

סטודנטים משנקר זכו בפרס המצוינות בקיימות בחסות המועדון המסחרי והתעשייתי על פרויקטים בתחום הקיימות

'"

השבוע נבחרו שלושה פרויקטים משנקר לקבל את פרס המצוינות בקיימות מטעם המועדון המסחרי והתעשייתי יחד עם מרכז רוזן לקיימות בשנקר.  

rnrn

המועדון המסחרי והתעשייתי הינו מועדון חברים ייחודי של אנשי כלכלה, תעשיינים, מנהלים, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים מתחומים שונים ומהמובילים בישראל.

rnrn

המועדון, שהוקם בשנת 1938, מקיים מפעל מלגות המהווה אבן מסד בעשייה למען הקהילה.

rnrn

כיום, נשיאת המועדון המסחרי והתעשייתי היא הגברת יונה ברטל, יו"ר ועדת המלגות היא גב בת שבע שטראוכלר ומנכ"לית המועדון היא הגב עליזה סומך קרן.

rnrn

יונה ברטל נשיאת המועדון: "כנשיאת המועדון המסחרי תעשייתי, לכבוד ולעונג הוא לי לפתוח היום את האירוע המכובד של חלוקת פרסי מצוינות בתחום הקיימות בחסות המועדון המסחרי תעשייתי במכללת שנקר ולסייע בקידום הדור הבא של התעשיינים והיזמים בישראל".

rnrn

מרכז רוזן לקיימות, שבראשו עומדת ד"ר אביגיל דולב, הוא מרכז מחקר בשנקר שמטרתו להתוות את נושא הקיימות כחוט שני במחלקות שנקר, בהנדסה, עיצוב ואומנות. מרכז רוזן לקימות מוביל מחקר פורץ דרך, ופועל להטמעת 17 העקרונות של האו"ם בכל הסילבוסים בשנקר, מתוך האמונה לחינוך של דור העתיד והעלאת המודעות למשימה שלנו להתמודדות עם האתגרים שמעמיד בפנינו האקלים.

rn", #, #, "

על מנת לקדם את העשייה בקיימות, מרכז רוזן יוצר ממשקים מול תעשייה, ומאפשר פלטפורמה לסטודנטים לפיתוח חדשנות ויצירתיות. ב-18.7.22 יפתח מאיץ אימפקט שנקר (בשיתוף מרכז רוזן לקיימות, מרכז ACT ליזמות של שנקר ו -8200 אימפקט). אקסלרטור זה נותן פלטפורמה לסטודנטים.יות, בוגרים.ות, ומרצים.ות משנקר בעלי רעיון יזמי בתחום הקיימות או החברה, לקדם את הרעיון היזמי שלהם עד בדיקת ההיתכנות, לרבות מפגש עם משקיעים פוטנציאליים.

rnrn

לקבלת המלגה של הפרס מטעם המועדון המסחרי והתעשייתי הגישו מועמדים רבים שהציגו פרוייקטים מגוונים ויצירתיים והבחירה הייתה קשה. בסופו של דבר נבחרו שלושה פרויקטים מובילים, המדגישים את עומק החשיבה והיצירתיות של הסטודנטים במתן מענה סביבתי וחברתי.

rnrn

הפרויקטים הזוכים:

rnrn

    rnt

  • אן שטרית | המחלקה לעיצוב טקסטיל | שנה ב'
  • rn

rnrn

הפרויקט של אן שטרית נעשה במסגרת קורס טקסטיל בר קיימא בהנחיית יובל עציוני. מטרת הפרויקט הייתה לתת חיים חדשים לפריט אחד או יותר שיושבים להם ללא שימוש וכך להאריך את חייו, תוך שימוש בערכי הקיימות.

rnrn

שתי ציפות ישנות וחולצה מכופתרת נשכחת, השייכות לאביה של אן, הפכו לווסט. המראה הלא מוגמר, עם החוטים הפרומים, בא לשרת את הרעיון של השימוש החוזר בפריט משומש. "שאריות הבדים שלא שימשו אותי לגזרה הפכו להיות המילוי בחלק הקדמי, ומגוון החוטים שמאחור בטכניקת הבלתי ארוגים, נערמו שם, בהשארת האמן ג'קסון פולוק", מספרת אן. חלק הם חוטים פרומים מהחולצה וחלקם הם שאריות חוטים שנזרקים בדרכ מהמכונת תפירה.

rnrn

העקרון שהוביל את המעצבת הוא re design, תוך שמירה על כך שיהיו אפס שאיריות ופסולת.

rnrn

אן שטרית

rnrn

הפרויקט של אן שטרית

rnrn

    rnt

  • אלונה רוזנר וסתיו אברהם | המחלקה להנדסת תוכנה | שנה ג'
  • rn

rnrn

הפרויקט של סתיו אברהם הוא אפליקציית ׳מחזור חכם׳ המאפשרת למשתמשים מספר פונקציונליות: חיפוש פח המחזור הקרוב ביותר, בדיקה בעזרת צילום המוצר לאיזה סוג פח יש להשליכו (הפח הסגול, קרטוניה, הפח הכתום), קבלת נקודות על כל השלכה, יצירת דמות, משחקים, תחרויות מחזור וכמו כן, דיווח על פח פגום. האפליקציה פותחה ע״י אלונה רוזנר וסתיו אברהם ממחלקת הנדסת תוכנה בהנחייתה של ד״ר יונית רושו, ראש המחלקה.

rnrn

rnrn

    rnt

  • איליה סברדלוב | המחלקה לתקשורת חזותית | שנה ד'
  • rn

rn", "

הפרויקט של איליה הוא אפליקציית תקשורת משפחתית המבקשת לבחון כיצד באמצעות פעולות דיגיטליות משותפות, המעוצבות באופן נגיש ומכבד, ניתן לחזק את תחושת השייכות של בני הגיל השלישי לחוויה המשפחתית והכללית. בכך יהיה ניתן להגביר את תחושת המסוגלות הטכנולוגית ולהקל על הבדידות אשר התעצמה בתקופת הקורונה. האפליקציה מדגישה את נחיצות התקשורת הדיגיטלית לגיל השלישי ככלי לשמירה על קשרים חברתיים ובריאות הנפש.

rnrn

rnrn

הפרויקט של איליה סברדלוב

rn"'

בודק...