התחרות השנתית לתכנות יצירתי במחלקה להנדסת תוכנה

חדשות ואירועים

התחרות השנתית לתכנות יצירתי במחלקה להנדסת תוכנה

לימודי הנדסת תוכנה במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר הם חלק מחוויה ארבע שנתית, שמקפידה על רמה אקדמית ופדגוגית גבוהה.

במסגרת הלימודים, בקורס הנדסת ווב וענן, הסטודנטים בשנה ב׳ לומדים כיצד לפתח מערכות תוכנה מבוססות שרת-לקוח, על סמך אפיון פונקציונלי והנדסי. בין היתר, לומדים הסטודנטים כיצד לתכנת טפסים תוך הקפדה על נראות, פונקציונליות, Bootstrap, רספונסיביות, אימות נתונים, שליחת פרמטרים לשרת בצד השרת ועוד.

כחלק מהקורס, מדי שנה מתקיימת תחרות טפסים, בה על כל משתתף להתפרע עם דמיונו, לבחור ברעיון המיוחד ביותר ולהביא אותו לחיים באופן הכי יצירתי / יפה / הומוריסטי / מרשים שניתן. יש לציין כי ההשתתפות בתחרות הטפסים אינה חובה ואינה מזכה את המשתתף בציון מיוחד. לרוב, הסיבה בה בוחרים הסטודנטים לקחת בה חלק היא מתוך מוטיבציה פנימית ורצון עז לאתגר עצמם, להרחיב את האופקים ולהוכיח את יכולותיהם. בדרך זו הם זוכים לצבור ניסיון נוסף, כמו גם להפגין תכונות כגון אמביציה, אחריות, מוסר עבודה, חשיבה שאינה שגרתית וכו׳ – תכונות שהינן הכרחיות למהנדסי תוכנה לעתיד.

במסגרת התחרות, הסטודנטים להנדסת תוכנה מתכננים, בונים ומבצעים אופטימיזציה של סביבות ויישומי נתונים אינטראקטיביים באמצעות קוד מינימליסטי ויעיל.

בסוף השנה, בזמן הגשות הסיום בקורס מבוא להנדסת ווב וענן, מתקיים טקס בו ראש המחלקה, ד"ר יונית רושו, מחלקת תעודות למקומות הראשונים.

מנצחי השנה (תשפ״ב) הם ירדן איש-שלום מהמסלול הגמיש ואסף באייקוב מהמסלול הרגיל. להלן כלל הפרויקטים הזוכים:

~

מקום ראשון

ירדן איש שלום | משחק חוויתי שמטרתו היא לפתור את החידות בזמן הנתון כדי להצליח במשימה ולשלוח את הטופס. המשחק עוצב בסגנון שמשלב סרטי מרגלים וחדרי בריחה, במטרה להפוך את חוויית שליחת הטופס למשימה מאתגרת שהמשתמש ירצה להצליח בה.

לטופס המלא של ירדן איש שלום לחץ כאן!

~

גביע הזכייה

~

אסף באייקוב | הטופס נראה כמו התוכנה Visual Studio Code המכילה טקסט HTML שמטרתו לייצר טופס, אך הטקסט עצמו יוצר את הטופס. ליד כל התגיות שיוצרות את האלמטים של הטופס קיים האלמנט של הטופס עצמו שניתן למלא ולשלוח.

"חיפשתי הרבה זמן רעיון למשהו יצירתי ושמתי לב שלאחר הרבה שעות קוד מול התוכנה Visual Studio Code אמרתי לעצמי שאם אני בונה טופס, אז שהטופס יראה כמו איך שהוא בנוי מאחורי הקלעים. ממש כמו שמתכנתים מכינים טופס." – אסף באייקוב

לטופס המלא של אסף באייקוב לחץ כאן!

~

מקום שני

גלעד שניידר | הטופס בנוי מכמה פונקציות ב-JavaScript על מנת לממש את המשחק, בו צריך לירות בדמויות של הביצים שקופצות למסך לפני שהן יורות עלייך. כל השדות בטופס קשורות בדרך כזו או אחרת לביצים, למשל: how much protein is in one egg?

"בהתחלה רציתי לעשות משחק של פגיעה במטרה, מפה לשם הגעתי לעשות משחק על דמויות שנראו כמו ביצים, ולכן כל הטופס קשור לביצים וחלבונים" – גלעד שניידר

לטופס המלא של גלעד שניידר לחץ כאן!

צליל אהרון | טופס לחידון קצר  שנכתב על HTML, CSS, JAVASCRIPT , במטרה ליצור ממשחק יצרתי וחוויתי יותר. הטופס עוצב כבלוק כתיבה אשר בכל מעבר עמוד קיימת אנימציה המדמה תלישת דף.

לטופס המלא של צליל אהרון לחץ כאן!

~

מקום שלישי

תומר דוכובני | טופס מעוצב המכיל מוזיקה וצבעוניות בסגנון משחק גיימבוי ישן, המיועד לקהילת מועדון החברים הסודי של פוקימון.

לטופס המלא של תומר דוכובני לחץ כאן!

דקל רחלי | טופס מעולם הספרים של "הארי פוטר" המאפשר (במידה והמשתמש עונה על הדרישות) להירשם ולקחת חלק בצבא ה-" death eaters" של אתם יודעים מי.

לטופס המלא של רחלי דקל לחץ כאן!

כתבה: רחלי דקל

בודק...