תערוכת פרויקטי הגמר בהנדסת תוכנה תשפ"ב

חדשות ואירועים

תערוכת פרויקטי הגמר בהנדסת תוכנה תשפ"ב

האם תוכנה מסוגלת לשפר תקשורת בין ילדות וילדים על רצף האוטיזם? מהי תרומתה בסיוע לאבחון מצבים רפואיים ולמניעת טעויות גורליות? כיצד תוכנה מסוגלת להציל חיים על ידי שינוע מטען כגון תרופות לאזורים לא נגישים? כיצד ניתן לחסוך באנרגיה? לשכלל ביצועי כדורסלנים ולסייע לספורטאים עם מוגבלויות לשפר את יכולותיהם? מה תרומתה של תוכנה לשיפור טיפול בילדים עם קשב וריכוז? האם סוכנים חכמים יכולים לשפר שיתוף ידע בקרב אנשי מודיעין בסביבת משחק? עד לאן ניתן למתוח את גבולות החומר בעזרת תוכנה- לפסל באופן וירטואלי ולנהל אירוע בטחוני בתלת ממד.

פרויקטי הגמר במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר לשנת תשפ״ב הינם שאפתניים וחדשניים טכנולוגית והנדסית. הפרויקטים פורצי דרך, נותנים מענה לשאלות מעולמות הסייבר, מדעי הנתונים והמידע, ווב וענן ופיתוח משחקים דיגיטליים.

לימודי הנדסת תוכנה בשנקר הינם חדשניים ותרומתו קריטית לשינויים רבי הפנים של המציאות העולמית. פרוייקטי הגמר מהווים אבן דרך חשובה בתהליך ההכשרה של מהנדסי העתיד בתחומי הנדסת תוכנה

פרויקטי הגמר מסכמים את הדרך האיכותית והמקצועית שעשו הסטודנטים במהלך לימודי התואר בהנדסת תוכנה בשנקר, ומעידים על הפוטנציאל והעוצמה שלהם. .

Mercury | איתמר ירדן וברק דניאל

משחק רב משתתפים מבוסס בינה מלאכותית המאפשר לבחון אינטראקציות ושיתוף ידע בין אנשי מודיעין בצורה רשתית ולנתח השפעות של התנהגות סוכנים חכמים על שיתוף ידע בקהילות אלו. מבוסס מחקר בשיתוף המכון לחקר המתודולוגיה של המודיעין, פרופ' דפנה רבן, אוני' חיפה, וד"ר מיכל חלמיש, שנקר.

הנחייה: ד"ר יונית רושו, ד"ר ורד פנואלי.

DRONET | קרן הלפרט, דנית נועה יחזקאל ודקל מנשה

מערכת לשינוע אווירי של מטענים בגדלים ובמשקלים שונים. שליטה אפליקטיבית על הטסת ארבעה רחפנים המחוברים ברשת עליה מונח המטען. הטכנולוגיה מאפשרת לשנע את המטען באופן בטוח ויציב.

הנחייה: עמית דונסקי, אייל נוסבאום.

ציורים בסנכרון | אריאל רוזה לוננפלד והלל סרוסי

המערכת מאפשרת התפתחות של שפה לא מדוברת בקרב ילדים עם ASD, המאופיינים בליקויים ביכולת לתקשר, על ידי ציור משותף ומספקת כלי לניתוח ומחקר של אנשי מקצוע. בשיתוף המרכז לעיצוב וטכנולוגיה ע"ש מיכל ואברהם כדר, שנקר.

הנחייה: ד"ר עמית רש.

SNAP | לינוי צ'ובוק ושגיא צ'ובוק

פלטפורמה היוצרת רשת משיחות צ'אט קבוצתיות, מנתחת אותן ומאפשרת לזהות הבדלים בשיח בתקופות שונות על פני ציר הזמן. מבוסס הנחמחקר בשיתוף פרופ' גלעד רביד, הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

הנחייה: ד"ר יונית רושו, יצחק נודלר.

BocciaTracker | חן נחום ודוד ציבולסקי

מערכת עזר לשחקני בוצ'יה, משחק כדור פראלימפי, לשפר ביצועיהם במהלך אימונים על ידי שיקוף ומדידת תנועת המרפק והכתף שלהם בטכנולוגיה של עיבוד תמונה. בשיתוף פרופ' ישעיהו הוצלר, המכללה האקדמית בווינגייט.

הנחייה: ד"ר עמית רש, ד"ר מרסלו שיכמן.

Muni-LEIMS | מוחמד עותמאני ועידן קריו

מערכת מיפוי עמודי תאורת רחוב מתצלומי אוויר ע״י בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. יישום מדד עצימות אנרגטית להערכת יעילות תאורת רחוב של מועצות מקומיות באופן השוואתי. בשיתוף משרד האנרגיה ועיריות אשדוד, ת״א, כפר קרע וטירה. הפרויקט זכה בתמיכה מאמזון. ביוזמת ד"ר טל גולדרט, שנקר.

הנחייה: פרופ' אביבית לוי.

IntelliMass | אנר דז'פרוב, דניאל מודילבסקי ויניב זלוטניק

מערכת המסייעת לחוקרים לחפש, לסנן ולאתר קשרים סמנטיים בין מקורות מידע ולהציגם בוויזואליזציה רשתית. בשיתוף נועם אלון, המכון לחקר המתודולוגיה של המודיעין.

הנחייה: ד"ר יונית רושו, ד"ר יגאל הופנר.

Treedi | יהונתן כובאני ואומרי חכם

פלטפורמה משולבת חומרה, המציעה שיטת יצירה ועריכה של מסמכים רב שכבתיים, שיתוף שכבות בין משתמשים, אפשרות לעריכה משותפת במקביל ומערך הרשאות מתקדם.

הנחייה: עמית דונסקי.

FFC | שרון כהן ומעיין לביא

מערכת שנועדה להוות כלי עזר לאנשי מקצוע וחוקרים בתחום הפרעות קשב וריכוז. תפקידה לזהות ולאבחן את השפעת התזונה של מטופל על רמת הריכוז שלו. המערכת מבוססת על טכנולוגיית מוח-מחשב.

הנחייה: יצחק נודלר.

SyncAlong | שני לוי ואימן אל והבאני

מערכת המייצרת סביבה מסונכרנת ואינטראקטיבית של פעילות גופנית ופידבק בטכנולוגיית מציאות רבודה בזמן אמת עם אנשים מבוגרים. הפרויקט נעשה בשיתוף עם המרכז לעיצוב וטכנולוגיה ע"ש מיכל ואברהם כדר, שנקר.

הנחייה: ד"ר מרסלו שיכמן, אייל נוסבאום.

Talent.AI | אופאל פלצמן, סיון זלצמן וגיא שריר

מערכת המלצה הפועלת בתחום ההשמה לחברות הייטק ומאפשרת קיצור וייעול של תהליכי השמה, הן מצד המועמד והן מצד החברה המגייסת.

הנחייה: פרופ' אביבית לוי, ד"ר מיכל חלמיש.

EyeSave | עדי יערי וסרגיי בלינוב

מערכת מבוססת עיבוד תמונה והתראות בזמן אמת, המסייעת לפעילות השוטפת של גני ילדים. המערכת כוללת ניטור נוכחות הילדים בגן באמצעות מצלמות, התרעה על כניסת זרים לגן וזיהוי אינטראקציות חברתיות.

הנחייה: ד"ר מרסלו שיכמן, אייל נוסבאום.

All in Net | דנה דניאלה אלוני, ניב סויסה ומרטין מסס

מערכת לתיעוד ולניהול הישגי קליעה של שחקני כדורסל מקצוענים וחובבנים. המערכת מציעה לשחקן ולמאמן אפשרות לעקוב אחר התקדמות השחקן כדי לשפר זריקתו. בשיתוף פרופ' ישעיהו הוצלר, המכללה האקדמית בווינגייט.

הנחייה: ד"ר יונית רושו, ד"ר מרסלו שיכמן.

3D-Sculpting | קורל רובילר, ספיר עזרא ומוריאל תורג'מן

מערכת המאפשרת ליצור צורות ואובייקטים דיגיטליים בתלת ממד ללא ידע קודם באמצעות תנועות ידיים בסיסיות. המערכת מזהה את מפרקי כף היד של המשתמש ומתרגמת אותן לפעולות כמו כיווץ, מתיחה וסיבוב על האובייקטים.

הנחייה: ד"ר יגאל הופנר.

DroneGuard | עידו בטש, יהלי סופר, ירין מזרחי

כלי המאפשר למצילים לפקח על החופים עם רחפן בצורה אינטואיטיבית וללא ידע מוקדם בהטסת רחפנים. הכלי מתעד את השימוש בו, ובכך מאפשר סקירת אירועי חירום וניתוח שלהם.

הנחייה: ד"ר עמית רש, ד"ר יגאל הופנר.

MEOD | לוקאס קוחאוסקי, סער פירניק ודוד טל

מערכת תמיכה והמלצה לרופאים המאפשרת זיהוי מתן טיפול רפואי שגוי בזמן אמת ומבוססת אלגוריתמי למידת מכונה מתקדמים. מטרת המערכת להציל חיים על ידי צמצום מקרי רשלנות רפואית. קהלי היעד הם רופאים, מרכזים רפואיים וקופות חולים.

הנחייה: ד"ר ברכה-ריבה שלום, ד"ר מיכל חלמיש.

בראש העמוד: פרויקט הגמר של שרון כהן ומעיין לביא (צילום: אריאל מדינה)

בודק...