הגשות בקורס שיטות בהנדסת תוכנה - המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר

חדשות ואירועים

הגשות בקורס שיטות בהנדסת תוכנה – המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר

בקורס "שיטות בהנדסת תוכנה" בהוראת ד״ר מיכל חלמיש, במסגרת לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה בשנקר, הסטודנטים נפגשים עם שיטות שונות לפיתוח תוכנה, לומדים מתי כדאי להשתמש בכל שיטה ואיך ניתן לשלב בין מתודולוגיות שונות.

הסטודנטים לומדים לתכנן פרויקט, לקבל החלטות בפרקי זמן קצובים ולעבוד בצוות. הם צוברים ניסיון מעשי על ידי פיתוח של מוצר תוכנה על פי בחירתם. החל משלב הגדרת הצורך, כגון סיוע בתכנון התקציב החודשי, לימוד כיצד לנגן בפסנתר, ניהול ושיתוף מתכונים, צילום ותיוג אלבומי תמונות, לימוד תכנות או גיימרים שמחפשים פתרונות ייעודיות.

הסטודנטים במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר שנה ג', בוגרי הקורס ב"שיטות בהנדסת תוכנה" פיתחו 17 פרויקטי תוכנה שונים העונים על הצרכים הללו ועל עוד רבים אחרים.

הנה מספר דוגמאות מעבודות סטודנטים בקורס שיטות בהנדסת תוכנה.

מערכת לשיתוף וניהול מתכונים

נוי שבו, עדי פלד ונור חג' דאוד הם סטודנטים במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, במסלול גמיש, שנה ג'. כחלק מקורס שיטות בהנדסת תוכנה הם בחרו ליצור מערכת לשיתוף וניהול מתכונים.

מימשנו את המערכת באמצעות: Vue עבור צד הלקוח, Nodejs עבור צד השרת, אחסון נתונים ב mongoDB.

כחלק מהקורס למדנו על שיטות שונות לפיתוח מערכת. פיתחנו את המערכת לאורך הקורס במודל מפל המים: Requirements & Analysis  ← Design ← Implementation ← Testing  ← Maintenance

בנוסף, למדנו על ארכיטקטורות מערכות שונות, ומימשנו את המערכת במודל MVC. הקורס שיטות בהנדסת תוכנה במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר תרם לנו להתמקצע בשיטות הפיתוח השונות. לצד מודל מפל המים ומודלים נוספים, הכרנו את שיטת ה- Agile המוכרת היום בתעשייה, ולמדנו על מאפייניה המעניינים והשימוש ב refactoring כחלק ממודל XP.

קישור לצפייה במערכת

~

ניהול מידע מוזיקלי עכשווי

במהלך הקורס "שיטות בהנדסת תוכנה" במסגרת לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה בשנקר, נדרשו הסטודנטים באדר דקה, עידו דור ואוהד באר להוביל תהליך של הקמת מערכת משלב הארכיטקטורה וה-Design, ועד שלב ה-Deployment.

צוות הפיתוח של Fa התלכד סביב תחומי עניין משותפים של חברי הצוות, שהם מוזיקה וטכנולוגיה, ופיתח כלי יעיל, נוח ומעוצב היטב לניהול מידע מוזיקלי עכשווי.

המערכת ממומשת על ידי טכנולוגיות המהוות את חוד החנית של עולם ה-web כיום, בין היתר: MongoDB, Node.js, React.js, ES6 ועוד.

הקורס שיטות בהנדסת תוכנה במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר היווה אבן דרך קריטית בתהליך שאנו עוברים: ממתכנתים למהנדסי תוכנה, וללא ספק הקנה לנו כלים פרקטיים משמעותיים לעבודה בצוות וכמובן – להמשך דרכנו בהיי-טק.

~

מערכת ללימוד נגינה על פסנתר

בקורס שיטות בהנדסת תוכנה במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, למדו הסטודנטיות מיכל גלוזמן, דנה שם טוב ואלונה רוזנר על כתיבת מסמכים לפרויקטי תוכנה, על אפיון מערכות תוכנה, על כתיבת קוד בצורה נכונה, ועל מודלים לעבודה כמו מודל מפל המים ו-Agile.

הקורס מאוד רלוונטי לתעשייה ולפרויקט הגמר, והרגשנו שהוא מהווה נקודת מעבר בין מפתחים למהנדסי תוכנה.

במהלך הקורס נדרשנו על ידי המרצה, ד״ר מיכל חלמיש, לפתח פרויקט תוך כדי התחשבות בעקרונות, במסמכים, ובידע שרכשנו בקורס. הפרויקט אותו בחרנו לפתח, היא מערכת ללימוד נגינה על פסנתר- pianista.

המערכת שלנו מלמדת לקרוא תווים על ידי כך שהיא מציגה תו על המסך, ומצפה מהמשתמש שילחץ על אותו התו בפסנתר האישי שלו בבית, ונותנת פידבק על התו. בנוסף המערכת מאמנת את המשתמש לשמיעה מוזיקלית.

המערכת מחולקת ל-3 רמות, שב-2 הרמות הראשונות ניתן לשלוט על דרגת הקושי של קריאת התווים, ובדרגה האחרונה ניתן ללמוד שמיעה מוזיקלית. הרעיון לפרויקט נולד מתוך האהבה למוזיקה והרצון לפתח מערכת ייחודית ומקורית.

בשחור – התו שהמשתמש נדרש ללחוץ עליו, באדום – תווים לא נכונים שנלחצו על ידי המשתמש

מצב Absolute Hearing Mode, בו המשתמש יכול לשמוע תו מחדש, לקבל רמז לגבי התו שהושמע ולנחש מה התו שהושמע

~

תיעוד קולי לאנשי ונשות רפואה

הקורס שיטות בהנדסת תוכנה במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר הינו אחד מהקורסים המקיפים ביותר במהלך התואר בהנדסת תוכנה.

בקורס זה השתמשו הסטודנטים דקל בן דוד, עופר אלפסי וגיתית עמר בכלים רבים שרכשנו עד כה בקורסים השונים.

"בקורס למדנו שיטות להקמת פרויקטים, תכנון, יישום הפרויקט, בדיקות המערכות, ועוד כלים רבים נוספים", הם מספרים. 

במהלך הקורס בחרנו לפתח את המערכת ER-Assist אשר מספקת לרופאים, פרמדיקים, ואנשי רפואה נוספים את היכולת לתעד את הפעולות שלהם באופן קולי ומיידי ובכך לאפשר להם להתעסק בטיפול בפצועים במקום בישיבה מול המחשב והקלדת התיעוד ע"ג מסמך דבר אשר מבזבז זמן רב היום. במהלך פיתוח המערכת רכשנו ידע רב, פעלנו מול משתמשים אמיתיים וכן למדנו לקחת פרויקט מאפס ועד למוצר מוגמר.

בודק...