הגשות בקורס הנדסת ווב וענן: המחלקה להנדסת תוכנה 2022

חדשות ואירועים

הגשות בקורס הנדסת ווב וענן: המחלקה להנדסת תוכנה 2022

אחד היתרונות הבולטים בלימודי הנדסת תוכנה במכללת שנקר הוא הקניית כלים פרקטיים לבניית מערכות תוכנה עם ליווי של מיטב המרצים והמרצות, בהובלת ד"ר יונית רושו, מרצת הקורס הנדסת ווב וענן. דוגמא נהדרת לפרקטיקה זו הינה העובדה כי כבר בשנה ב' ללימודיהם, הסטודנטים והסטודנטיות במסלול הנדסת תוכנה בשנקר, מתמודדים עם כלל שלבי פיתוח מערכת ווב ומקבלים כלים המכינים אותם באופן מלא ואמיתי לעבודה בתעשיית ההייטק.

בסוף סמסטר א' של שנה ב', הסטודנטים בקורס אפיון מערכות תוכנה נדרשים להגיש אב-טיפוס מקצועי העונה על דרישות וצרכי הלקוח, מסמכי אפיון הנדסיים מפורטים של המערכת ולבצע פרזנטציה קצרה של הפרויקט. המערכות שהסטודנטים הוגים ומאפיינים מתחילים מקונספט מורכב, הכולל התייחסות לאדפטיביות, בינה מלאכותית, ביג דאטה ו-IoT, בשלל תחומים, כגון ספורט, רפואה, קיימות, עזרה לקהילה, לחיילים ולחברה, ועוד; מהקונספט מתפתח מוצר שלם עובד בענן, כך שבסופו של תהליך זה, בסמסטר ב' הסטודנטים בקורס הנדסת ווב וענן מתכנתים את המערכת שאפיינו בכוחות עצמם, בדגש על הצד הפונקציונאלי ותהליכים הנדסיים. כל צוות נדרש לממש באופן מלא את אב-הטיפוס ולתכנת מערכת תוכנה, המאפשרת אינטראקציה של המשתמש עם הממשק ושמירת שינויים בבסיס נתונים המקושר למערכת.

מתוך כך ניתן לראות כי בלימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה בשנקר, הקורס הנדסת ווב וענן מקנה למהנדסי תוכנה ידע לעתיד שאינו רק תיאורטי אלא גם מעשי, בפיתוח מערכות מבוססות ענן. הקורס מקפיד על מתודולוגיה בהנדסת תוכנה, החל משלב התכנון של הבנת הצרכים, דרך שלבי הפיתוח, הבדיקות, התיקונים ועד העלאה לשרת, כך שכבר בסוף שנה ב' הסטודנטים יכולים להתגאות במערכת ווב כחלק מתיק העבודות שלהם, המציגה את היכולות הגבוהות שרכשו ומעניקה להם יתרון משמעותי בשלב זה במציאת תעסוקה בתעשיית ההיי-טק.

כל הפרויקטים משלבים פיתוח בצד לקוח ובצד שרת, כולל מסדי נתונים רלציוניים ולא רלציוניים, מערכות רספונסיביות, דינאמיות ואינטראקטיביות באמצעות קוד מינימליסטי ויעיל, תוך הקפדה על שיטות בצד לקוח ובצד שרת לשיפור ביצועים, להפחתת זמן הפיתוח ולטעינה דינאמית של נתונים ממקורות חיצוניים. מאחורי כל פרויקט נמצאים מסמכי אפיון פונקציונאלי והנדסי, ארכיטקטורה, ניהול גרסאות וסנכרון קוד ב-GitHub.

~

בתחום הביטחון והתחבורה

יובל גבריאלי ופאר פיכמן פיתחו את FLYCOP מערכת לצורכי שימוש של כוחות אכיפת החוק ונועדה במטרה לצמצם את עבירות התנועה בכבישים. משתמשי המערכת הינם שוטרי התנועה ומוקדני המשטרה. שוטרי התנועה יכולים להוסיף משימות בעוד מוקדנים עורכים את עבירות התנועה בכל משימה.

FLYCOP

FLYCOP

בתחום הספורט – ניהול הישגים

רועי בן הרוש פיתח את מערכת SIS – תפקידה הוא ניתוח ומעקב אחר אימונים אישיים של שחיינים בכל רמה שהיא, כדי למקסם את יעילות האימון ולהביא כל שחיין לרמת מצויינות בצורה הטובה והיעילה ביותר עבורו.

SIS

SIS

בתחום הספורט- ניהול תחרויות מקצועיות

רוני נואר ורחלי דקל בנו את – Sportify מערכת לניהול טורנירים בענף הטניס, המערכת פותחה באמצעות PHP, JavaScript ו-Bootstrap ומאפשרת יצירה, בקרה ועריכת טורנירים בקלות ויעילות.

sportify

sportify

בתחום החברתי והתרומה לקהילה

צליל אהרון ומורן עאמר עם הפרויקט RehabOnline -מערכת אינטרנטית לשיקום מרחוק אשר מסייעת למטופלים לקבל טיפול גם מהבית.

RehabOnline

RehabOnline

בתחום הקיימות

ירדן איש-שלום ולידיה פוליאקוב עם Redding – מערכת שתגרום לאוכל שלכם להפסיק לסיים בפח.

אפליקצית ווב שפותחה באמצעות PHP, JavaScript ו-Bootstrap שעוזרת למשתמש לדעת מתי מוצרים עומדים להתקלקל וגם ניתן למצוא בה מתכונים שהמשתמשים מעלים כדי לתת רעיונות מה לעשות עם המוצרים שעומדים לפוג תוקף.

Redding

Redding

בודק...