מגזין ארקיע: ישראל מתלבשת

חדשות ואירועים

מגזין ארקיע: ישראל מתלבשת

ראשווה בתולדות המדינה ולרגל חגיגות ה- 70 לעצמאות ישראל, מוזיאון ישראל מציג תערוכה מקיפה וראשווה מסוגה, המוקדשת לעולם האופנה הישראלי: מקום לאופנה – מסע בעקבות הבגד הישראלי. התערוכה החדשה סוקרת 100 שנות אופנה ישראלית ומציגה פריטי לבוש, רישומים, צילומי אופנה וסרטים, אשר פורשים לראשונה את התמונה הרחבה של עולם העיצוב ותעשיית האופנה בישראל ומספרים סיפור משמעותי בתרבות הישראלית. התערוכה מבקשת לתת מענה לשאלה מורכבת ומסקרנת: מהי אופנה ישראלית?

"העולם מלא תערוכות אופנה, כולם נוסעים במיוחד לראות אותן והסיפור של האופנה הישראלית לא סופר", אומרת יוזמת התערוכה תמרה יובל ג'ונס,  "החלום שלי היה לספר את הסיפור, להראות את היצירתיות שיש בארק, כי אנו חיים בימים שבהם רוב הצעירים וגם המבוגרים רצים אחרי מותגים זרים."

העבודה על התערוכה התפרשה על פני כשנתיים של מחקר מקיף חבירה אינסופית בארכיונים: "הבעיה המרכזית בעיצוב שעמדה בפנינו כאוצרים לקראת התערוכה הייתה העובדה שהארכיונים בארץ מאוד מצומצמים וגם האוספים דלים יחסית. פה ושם יש אספן משוגע לדבר המחזיק באוסף כזה או אחר. גם מארכיון שנקר ומאוסף גוטקס השאלנו מספר פריטים מצומצם יחסית מתוך כמאה וחמישים שזיכתה בתחרות הבגד הלאומי שנערכה ביריד המזרח ב 1936- , שמלה לבנה עם עיטורי זהב שהייתה חלק מהמלתחה של מלכת היופי הראשונה של ישראל, מרים ירון, בדרכה לתחרות מיס תבל."

בודק...