ספר חדש של פרופ עודד היילברונר מתחקה אחר שורשי הנאציזם בגרמניה

חדשות ואירועים

ספר חדש של פרופ עודד היילברונר מתחקה אחר שורשי הנאציזם בגרמניה

'"

"לחיי החופש, השוויון, האחווה והדינמיט" קראו הליברלים הקיצוניים של חבל שוואביה (דרום-מערב גרמניה של ימינו) בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. מה הוביל לצמיחתו של "ליברליזם פופולארי" באזור זה וכיצד שינה פניו עם התעצמותה של התפיסה הנציונל-סוציאליסטית?

rnrn

בספרו החדש From Popular Liberalism to National Socialism, מתחקה פרופ' עודד היילברונר – חבר סגל ומרצה בכיר ביחידה ללימודי תרבות – אחר הדפוסים הפוליטיים והתרבותיים של גרמניה עד ראשית שנות ה-30 של המאה ה-20. 

rnrn

בספר המקיף, שיצא לאור בהוצאת Routledge היוקרתית, טוען פרופ' היילברונר כי המפלגה הנאצית אמנם לא הטמיעה בתוכה את תת-התרבות הרדיקל-ליברלית, אך שינתה את אופן ייצוגה. יחד עם הסיעה הפולקית (völkish) והסיעה השמאלנית במפלגה הנאצית, פעלו בתוכה התאגדויות רדיקליות-ליברליות נוספות ששימרו מסורות מקומיות. חבריהן האמינו כי המפלגה תוכל להוציא לפועל את חזונם, ששורשיו נעוצים במסורות הדמוקרטיות והליברליות המסורתיות שרווחו בין 1848 עד תחילת המאה ה-20.

rn", #, #, "

פרופ' עודד היילברונר הוא חוקר ומרצה המתמחה בהיסטוריה ודת אירופאיים, לימודי תרבות, ביקורת התרבות המודרנית, היסטוריה עולמית, תולדות הקריקטורה, תולדות הכרזה, תקשורת וחברה, דת וחברה, היסטוריה אינטלקטואלית וחברתית, שואה ונאציזם, תרבות פופ ותרבות צעירים. חבר סגל ומרצה בכיר ביחידה ללימודי תרבות של שנקר וחבר פעיל בפורום שנקר לתרבות, אמנות וחברה.

rnrn

בראש העמוד: דימוי מתוך כריכת ספרו החדש של פרופ' עודד היילברונר (אוסף פרטי של פרופ' היילברונר)

rn"'

בודק...