מגפון: מה קורה כשהקשר אדם-גולם-מחשב ממשיך להתפתח ללא שליטה? ביקרנו בכנס בינתחומי בשנקר

חדשות ואירועים

מגפון: מה קורה כשהקשר אדם-גולם-מחשב ממשיך להתפתח ללא שליטה? ביקרנו בכנס בינתחומי בשנקר

הקשר האדם-גולם-מחשב ממשיך להתפתח ללא שליטה, החיים נעשים דיגיטליים יותר, האפשרויות מתרבות: בכנס הרביעי בנושא אינטראקצית אדם-מחשב שנערך במכללת שנקר הוצגו כלים יומיומיים שהולכים ומתפתחים ומשרתים אותנו בדרכים חדשות כדי לתקן ולרתום את ההתפתחויות לטובתנו. בתערוכה שנערכה במקביל הוצגו תכשיטים אלקטרוניים לבישים ומרתקים.

ההתראות שאתם מקבלים בטלפון מעצבנות אתכם? התשובה היא כן. וגם לא. כאשר ההתראה לא חשובה, והיא מוגשת לנו בצורת צליל שמפר את הריכוז שלנו במשהו אחר, חשוב, היא מטרידה. כאשר היא מביאה לידיעתנו משהו מאוד חשוב לנו או קשור לסיטואציה בה אנו נמצאים, היא מוערכת ונתפשת כמועילה. נכון שזה נשמע מובן מאליו, אך אלה הן המסקנות של מחקר באוניברסיטת חיפה, שנערך במוזיאון שבתוך האוניברסיטה על ידי עידו בז'ה, יואל לניר וצבי קופליק, והשתמש בהתראות למוצגים בתוך המוזיאון.

מחקר אחר, שנמצא בחיתוליו והוצג על ידי יהב אמסלם ממכללת שנקר, מצא שאנשים עם ADHD יכולים להעזר מאוד בהחזרת קשב על ידי רובוט ידידותי שמסב את תשומת ליבם בצורה חביבה ונחמדה לכך שיצאו מריכוז. שוב, נשמע מובן מאליו, אך כמובן שבמחקר זה, שיילך ויתפתח, ייחקרו נושאים נוספים שיוכלו לתרום למיקוד קשב בדרכים שאינן תרופתיות ואין להן תופעות לוואי מזיקות.

בודק...