מגזין "על כימיה": ד"ר נאום נווה - חבר סגל המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים - על החומרים המרוכבים של מחר

חדשות ואירועים

מגזין "על כימיה": ד"ר נאום נווה – חבר סגל המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים – על החומרים המרוכבים של מחר

"המהפכה הבאה בתחום המבנאות (רכיבים נושאי עומס) תגיע כאשר נשכיל לתרגם את התכונות המכניות האדירות של הסיבים הננומטריים לכדי רכיבים של מכוניות, מטוסים, ספינות, גשרים ובניינים, וזה יביא לחסכון באנרגיה, טווח מוגדל וחוזק מספיק גבוה כדי לחשוב על יישומים שכיום נראים דמיוניים": כך כותב ד"ר נאום נווה – חבר סגל המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים בשנקר – במאמר שפורסם במגזין "על כימיה" שיצא לאור בינואר 2016.

בהמשך להרצאתו בכנס השנתי של האגודה הישראלית לכימיה, מסביר ד"ר נווה כיצד משלבים כיום חומרים מרוכבים על בסיס סיבים בקוטר מיקרוני בתעופה וחלל, בתחבורה ובספורט, ומה יקרה כאשר חומרים אלה יתבססו על סיבים בקוטר ננומטרי.

"ננוטכנולוגיה היא מילת הקסם", אומר ד"ר נווה ומציין כי "המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים בשנקר מובילה מגוון מחקרים בתחום זה והיא ניצבת בחזית הידע".

ד"ר נווה החליט להצטרף לשורות שנקר כדי לממש "חלום נעורים" ולהיות איש אקדמיה, מאז הוא מממש את נסיונו התעשייתי והניהולי בחינוך דור מהנדסים וחוקרים צעירים ללמידה משמעותית ולערכים ללא פשרות. הוא נמנה עם הסגל הבכיר של המחלקה ובמקביל לעבודתו כחוקר בכיר במרכז הפלסטיקה והגומי הוא מוביל מחקרים ופיתוח מול גופים ממשלתיים וחברות פרטיות.

פרויקט הפריפרגים הוא אחד הבולטים בהם עוסק ד"ר נווה, במסגרתו הוא מקים תשתית עיונית ומעבדתית לפיתוח וייצור חומרים מרוכבים מתקדמים עבור מל"טים (מטוסים ללא טייס) של צה"ל ורכיבים קלי משקל אחרים. הפרויקט, במימון משרד הבטחון, הינו ייחודי במינו ושנקר עתידה לקלוט מכונת הספגה משוכללת וראשונה מסוגה בארץ. "מדובר בהזדמנות לביסוס מוקד ידע לאומי בנושא חומרים מרוכבים מתקדמים", מעיד ד"ר נווה ומספר כי המעבר מהתעשייה לאקדמיה "גורם לי לסיפוק רב וליהנות מכל רגע". 

ד"ר נווה הוא בוגר מצטיין של הטכניון (תואר ראשון 1987, תואר שלישי 1992). זכה במלגת אשכול לחוקרים מצטיינים ונשאר בטכניון שנתיים נוספות בהן עבד על פרויקט מול חברת Neste Oy Finland, לאחר מכן הצטרף לשורות רפא"ל לאחר זכייה במלגה ע"ש א. קציר, שם עבד ברפאל כ-20 שנה והיה שותף לפרויקטי פיתוח ידועים כגון "כיפת ברזל", "חץ", הלוויין הישראלי, טילי נ"ט (נגד טנקים) מסדרת "גיל-גומד" ורבים אחרים שהשתיקה יפה להם. במהלך שנות עבודתו ברפא"ל הוא מילא תפקידי ניהול שונים, הן במחקר ופיתוח והן בייצור, באחרון שבהם שימש כהמהנדס הראשי של שטח הייצור הטכנולוגי.

בודק...