התקפות רשת ופרטיות מידע במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר: מאמר מאת אייל נוסבאום

חדשות ואירועים

התקפות רשת ופרטיות מידע במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר: מאמר מאת אייל נוסבאום

לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה משלבים בתוכם היבטים תיאורטיים ופרקטיים במגוון רחב של נושאים מעולם המחשוב. במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר הסטודנטים בוחרים בסוף השנה השנייה התמחות המתמקדת בנושא אחד, ומציעה 5 קורסי עומק ייעודיים לו. סטודנטים הבוחרים התמחות בהנדסת ענן או הנדסת סייבר עוברים בין היתר קורס בהתקפות רשת ופרטיות מידע.

קורס התקפות רשת ופרטיות מידע נולד מההבנה שהחיים המודרניים הופכים להיות יותר ויותר מקוונים, והמעבר מאינטראקציות בעולם האמיתי לאינטראקציות דיגיטליות מביא עימו סכנות חדשות ואתגרים טכנולוגיים מעניינים. כאשר חלק ניכר מהפעולות היומיומיות שלנו – כגון תקשורת, קניות, לימודים, בנקאות ועוד, מבוצעים דרך אפליקציות שונות או דפדפן האינטרנט, יש לדאוג לכך שהמידע שלנו מוגן ושהפרטיות שלנו נשמרת.

על כן, הקורס מחולק לשני חלקים. חלק אחד מתמקד בעולם האבטחה של רשת ואתרי האינטרנט. בתוך כך הסטודנטים להנדסת תוכנה בשנקר נחשפים לעולם הסייבר ולומדים כיצד לזהות פרצות אבטחה באתרים כגון XSS, וכיצד האקרים יכולים להאזין ואף להתחזות למשתמשים. כהתנסות מעשית ניתנת לסטודנטים ההזדמנות להיכנס לנעלי התוקף ולנסות לפענח הודעה מוצפנת.

חלקו השני של הקורס עוסק בעולם חשוב לא פחות של פרטיות המידע. כל צעד שלנו ברשת האינטרנט תחת מעקב, כל לחיצת עכבר נרשמת וכל רכישה מתועדת ומנותחת לצורך מענה על השאלה – מי האדם שיושב מאחרי המסך והמקלדת? הסטודנטים לומדים להכיר את הכלים והשיטות (הלגיטימיות ולא לגיטימיות) המשמשים לצורך ה"ריגול" אחר הגולשים ברשת, יחד עם מנגנוני ההגנה הקיימים להתמודדות איתם. כאן הסטודנטים דווקא חובשים את הכובע הלבן של ה"האקר" וכותבים תוסף לדפדפן המאפשר למשתמש לזהות ולהבין את רמת חשיפת הפרטיות שלי במהלך הגלישה.

המשלימים קורס זה במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר יוצאים לשוק ההייטק עם הבנה של האתגריים בתחום האבטחה והפרטיות ברשת האינטרנט והכלים לחקור אותם ולתת מענה.

בודק...