הגשות בקורס אפיון מערכות תוכנה - המחלקה להנדסת תוכנה

חדשות ואירועים

הגשות בקורס אפיון מערכות תוכנה – המחלקה להנדסת תוכנה

לימודי הנדסת תוכנה כוללים הן לימודי מדעי המחשב והן שיטות, כלים, תהליכים ופרקטיקה. בנוסף ללימודי מתמטיקה, אלגוריתמיקה, תיאוריות וקורסים של מדעי המחשב, מתמחים הסטודנטים בהכשרה מעשית ומקבלים את הידע הנדרש לקבלת תעודת מהנדס. 

אחת החוזקות של מהנדס תוכנה היא היכולת להיות ארכיטקט תוכנה. 

במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר עוברים הסטודנטים תהליך בשנה ב׳ – ממתכנת למהנדס תוכנה. במסגרת זו, בקורס אפיון מערכות תוכנה של ד״ר יונית רושו – ראש המחלקה, נדרשים הסטודנטים להגות וליזום מערכת תוכנה המבוססת על צורך אמיתי של לקוח. בהתאם למטרות הלקוח ומשתמש הקצה, כותבים הסטודנטים מסמכי אפיון הנדסיים מקצועיים. מיומנות כתיבת מסמכי אפיון פונקציונאליים srs מכינים אותם לעבודה האמיתית בתעשייה, בשלב התכנון לפני תחילת פיתוח. 

לאחר הגדרת הדרישות מייצרים הסטודנטים במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר פרוטוטייפ מקצועי, אותו הם יפתחו באופן מלא בקורס הבא, הנדסת ווב וענן.

הצלחות מסמסטר א׳ תשפ״ב:

1. פאר זוהר פיכמן ויובל גבריאלי – FlyCop היא מערכת תוכנה חדשנית לאכיפת תנועה. על ידי שימוש ברחפן אוטונומי, FlyCop עוקבת אחר הכבישים ומתריעה על עבירות תנועה ומספקת לאכיפת החוק כלי מתוחכם שהופך את הדרכים לבטוחות עבור נהגים.

FlyCop

2. מריה אזייב וסיון כהן– תעשיית האופנה היא הגורם השני בחשיבותו לזיהום סביבתי. מערכת התוכנה new fashion מעודדת את המשתמש לשדרג פריטי לבוש קיימים בעזרת סטייליסטים, משתמשים בקהילה ובעזרת המלצות אוטונומיות של מערכת הבינה המלאכותית.

NEW FASHION

3. רועי ויצמן ואיברהים אלנקיב – Portfolio מערכת אישית חכמה לניהול ומעקב נכסי השקעה רב תחומי.

PORTFOLIO

4. סוף קרמון ואדוה אפלבוים– EZDan מערכת המנגישה התחבורה הציבורית לקשישים ולאנשים עם מוגבלויות.

ez dan

5. תומר דוכובני ודור חיימוביץ'– doguide מערכת עזר לעיוורים להתניידות בבטחה בעזרת כלב נחייה רובוטי.

dog guid

6. רחלי דקל ורוני נאור – Sportify מערכת לניהול אוטונומי ויעיל של טורנירים בענף הטניס.

sportify

7. אביב מויאל ואיתי אהרוני – safegame מערכת מניעה ובקרה של אלימות באצטדיוני כדורגל מבוססת בינה מלאכותית ומשקפי מציאות רבודה.

safe game

בודק...