בטאון המוסד לבטיחות ולגיהות: הבטיחות בשנקר היא דרך חיים

חדשות ואירועים

בטאון המוסד לבטיחות ולגיהות: הבטיחות בשנקר היא דרך חיים

אהבתי את מה שאמר יהושע שלנגר (המכונה שוקי), הממונה על הבטיחות של מכללת 'שנקר' לסטודנטים שקיבלו הדרכת בטיחות במעבדה כימית במכללה ברמת גן. הוא אמר כי "אין שאלות מטומטמות יש רק מטומטמים שלא שואלים שאלות". את דבריו אלה כיוון במטרה לעודד את הסטודנטים הצעירים בתחילת דרכם האקדמית שלא להסס ולשאול. 

הדגש על הבטיחות בעבודת הסטודנטים בעת שהותם במעבדות ובסדנאות הרבות והמגוונות של מכללת 'שנקר' לא נשאר ברמת הסיסמה אלא מתורגם הלכה למעשה להרצאות ותרגולים והכל במטרה למנוע תאונות עבודה.

עו"ד דרור קווה מנכ"ל מכללת שנקר מציין שהמכללה הפזורה על פני 4 קמפוסים, היא בעצם אוסף של "מפעלים זעירים" כמו מפעל לתכשיטנות, לקרמיקה, להנדסה כימית, להנדסת פלסטיקה, לעיצוב, לטקסטיל ואריגה, ועוד. בעבודתם יש לא מעט סיכונים והודות להשקעות בהדרכה, בציוד ובנהלים מספר הסטודנטים שנפגעים (2-1 בממוצע בשנה מתוך אלפי סטודנטים) וחומרת הפגיעות זניחים.

קווה נמצא בשנתו השביעית כמנכ"ל המכללה. "כשהגעתי מצאתי שיש הרבה מה לעשות בתחום הבטיחות. היה צריך לקדם את הנושא במישורים רבים של השקעות בציוד, באנשים ובחינוך הסטודנטים. אחד הנושאים החשובים לקידום הבטיחות היה רתימה של כל הסגל האקדמי והמינהלי לעבודה משותפת רצופה ומסודרת, כמו לדוגמה הקמת 'ועדת בטיחות' שמתכנסת כיום 8 פעמים בשנה. אנחנו מערבים גם את הסגל האקדמי מהמחלקות האקדמיות השונות.

בודק...