מסע למחר בעקבות המדע הבדיוני: סדנאות, דיונים והרצאות רב-תחומיות בנושאי חברה, טכנולוגיה, עיצוב ואתיקה

חדשות ואירועים

מסע למחר בעקבות המדע הבדיוני: סדנאות, דיונים והרצאות רב-תחומיות בנושאי חברה, טכנולוגיה, עיצוב ואתיקה

מה הקשר בין טכנולוגיה לדפוסי הצבעה? האם כללי הנימוס צריכים לחול גם על רובוטים וכיצד תרמה רשת האינטרנט לקריסת מדינות הלאום? חוקרים ואנשי מדיניות, מעצבות ואקטיביסטיות, יזמים, אמנים, מומחים ומתעניינים מהארץ והעולם ישתתפו בפרויקט "עיצוב המחר" ויבחנו מגוון היבטים של טכנולוגיה, פוליטיקה, תרבות וחברה דרך מדע בדיוני. 

למשך יום אחד, מבוקר עד ערב, יתקבצו בחלל המרכז לעיצוב וטכנולוגיה ע"ש כדר  נשות ואנשי מקצוע, מדיניות, מחשבה ועשייה מתחומים ומרקעים שונים ומגוונים, כדי לקחת חלק באחת מ-5 קבוצות עבודה שידונו באתגרי עיצוב המחר. בין הנושאים בהם יעסקו בסדרת הרצאות, דיונים, פאנלים, סדנאות וקבוצות דיון: העתיד הפוסט-אנושי של גוף האדם הביולוגי, זכויות דיגיטליות, פרטיות, שקיפות ואתיקה של בינה מלאכותית.

הפרויקט הייחודי, אותו יזמה ומובילה עמותת "אוטופיה" למדע בדיוני וחשיבה ספוקלטיבית, שם לו למטרה לקיים דיון פתוח, נייטראלי, יצירתי ומעורר השראה בנושאים שנויים במחלוקת ולתהות בדבר עתידים אפשריים – רצויים ובלתי רצויים. הנושאים שנבחרו משקיפים אל עבר העתיד, אך הם בעלי השלכות פוליטיות, כלכליות, חברתיות, תרבותיות וערכיות הרות גורל ומיידיות – החל בשילובן של מכוניות אוטונומיות בכבישים וכלה בבחירת טראמפ לנשיא ארה"ב. 

בין האורחים מחו"ל: אורון כץ, חוקר ואמן ביו-ארט (הקים את מכון המחקר סינביוטיקה באוסטרליה, בין השאר מוכר עבור עבודותיו Victimless Leather ו Semi-Living Steak); ליאם יאנג, שהציג בפסטיבל הקולנוע של לונדון את In the Robot Skies, סרט הקולנוע הראשון שצולם כולו ע"י רחפנים אוטונומיים (לסרט אין במאי או צלם מסורתיים); ג'ון פאס, החוקר ועוסק באתיקה ומוסר בממשקים דיגיטליים; ג'וליה קלויבר, המובילה פרויקטים של שקיפות ממשלתית וידע ציבורי בגרמניה.

עמותת "אוטופיה", המובילה את פרויקט "עתיד המחר", שמה דגש על מדע בדיוני כבמה לדיונים בצומת של טכנולוגיה, מדיה, עיצוב, חברה ואתיקה. בהסתכלות לעבר המחר, מבקשת "אוטופיה" לחקור את הדילמות והאתגרים החבויים בו, להתריע על סכנות, לחגוג את האפשרויות ולסייע לכולנו בתהליך המתמשך של עיצוב המחר. האירוע הרב-תחומי בשנקר נתמך על-ידי קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל (DIZF) ובחסות מכון גתה, שגרירות שווייץ, דייס דיגיטל מרקטינג וטובי 60. 

בודק...