הבית שבבית: שיח דומסטי והמצאת האשכנזיות המודרנית (1920-1970)

חדשות ואירועים

הבית שבבית: שיח דומסטי והמצאת האשכנזיות המודרנית (1920-1970)

ספרה של ד"ר מיכל חכם "הבית שבבית: שיח דומסטי והמצאת האשכנזיות המודרנית 1970-1920" מתחקה אחר הבנייתה של הזהות האשכנזית המודרנית באמצעות השיח שעסק בהסדרת מרחב הבית וחיי היומיום בימי המנדט ובשני העשורים הראשונים למדינה. הספר ממפה את התמהיל המודרניסטי, האוריינטליסטי והקולוניאליסטי שממנו נוצקה קטגוריית זהות זו.

המחקר שעליו מתבסס הספר בחן שלל מופעים שבאמצעותם האשכנזיות המודרנית עוצבה והוצגה לראווה בחלל הפרטי והציבורי גם יחד כמודל ראוי לאימוץ. בספר מוצג ניתוח של מנעד רחב של טקסטים – ספרות ועיתונות ילדים, ספרי הדרכה לארגון הבית, אוטוביוגרפיות, אוטופיות ציוניות, כרזות, איורים אדריכליים, יצירות אמנות, תצלומים ויצירות קולנועיות – שבכולם מופיעים ייצוגים של הבית ומובלעות בהם הנחיות לניהול חיי היומיום.

מכללת שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות והיחידה להיסטוריה ופילוסופיה של האמנות, העיצוב והטכנולוגיה שמחות להזמינכם.ן לערב עיון לכבוד ספרה של ד"ר חכם, אשר יכלול הרצאות של ד"ר אורלי לובין ("הדומסטיות של מלח הארץ"), ד"ר קציעה אלון ("הערה על ניראות פנימית וניראות חיצונית"), ד"ר מיכל קרייזברג ("של מי הבית הזה?") וד"ר מיכל חכם ("כמה רגעים על ציר הזמן: בין רעיון גולמי לאינדקס").

ערב העיון יתקיים ביום א', 16.1.22, בין השעות 16:00-18:00 בזום. לכניסה לחצו כאן!

בודק...