The Marker: למה אנחנו כל כך אוהבים רטרו? תערוכת "בחזרה לעתיד" בשנקר מציגה את המותגים שחזרו לחיינו

חדשות ואירועים

The Marker: למה אנחנו כל כך אוהבים רטרו? תערוכת "בחזרה לעתיד" בשנקר מציגה את המותגים שחזרו לחיינו

שני מקררים מוצבים זה ליד זה. שניהם יוצרו על ידי חברת אמקור, אבל בתקופות שונות לגמרי. את גילו של הראשון אני מעריך ב-30 שנה. הוא נמוך קומה, עגלגל, בצבע מט, עם ידית על ציר שצריך למשוך כדי לשחרר את התפס שבעזרתו היא סוגרת את הדלת. השני חדש, גבוה יותר, מלבני ומבהיק – ולדלת שלו אין ידית. שניהם מוצגים בתערוכה בכנס "בחזרה לעתיד" שנערך ביום חמישי שעבר במכללת שנקר, שעסק במותגים ישראליים מיתולוגיים שקיבלו חיים חדשים. הרעיון הוא להראות את הקווים הדומים והשונים בין העיצוב החדש של אמקור לזה הישן.

הרעיון השיווקי מאחורי אופנת הרטרו החדשה הוא ישן. תן ללקוחות טעם של בית אמא, מעורב בנוסטלגיה ובגעגועים למשהו ישן פשוט וטוב – והם ישלמו עליו בשמחה יותר ממה שהוא שווה. 

על השולחנות בתערוכה מונחים פרטי ביגוד בסגנון רטרו: מיני שכמיות, גלביות ובגדים שמזכירים את התקופה החלוצית. על הקיר תלויים רישומים שמתארים סוסיתא מודרנית, והדמיה של מה היה קורה לעיתון "דבר" אילו הוא היה עולה בימינו כאתר אינטרנט. במקרה הזה המציאות, כמו תמיד, עולה על כל דמיון: ביום שלישי השבוע החייתה ההסתדרות את מותג התקשורת הוותיק כשהעלתה לאוויר את אתר האינטרנט "דבר ראשון".

לקריאת הכתבה המלאה באתר TheMarker לחצו כאן!

בראש העמוד: בגדי העבר של ההווה בתערוכה "בחזרה לעתיד" (צילום: אחיקם בן-יוסף)

בודק...