מומחים בתחום ניהול פרויקטים השתתפו ביום עיון שהוקדש לחשיבותה של הסמכה מעשית ואקדמית בתחום

חדשות ואירועים

מומחים בתחום ניהול פרויקטים השתתפו ביום עיון שהוקדש לחשיבותה של הסמכה מעשית ואקדמית בתחום

האם הסמכה מעשית בניהול פרויקטים תורמת לעוסקים במלאכה ובאיזה מידה היא מסייעת במציאת עבודה? מומחים בתחום השתתפו בערב עיון מיוחד של המחלקה להנדסת תעשייה וניהול והעמותה הישראלית לניהול פרויקטים (PMI) והציגו מחקרים, ממצאים ותובנות. 

במסגרת הכנס, הציג אבי רוזנברג – מרצה במחלקה להנדסת תעשייה וניהול וחבר הנהלת PMI – ממצאי מחקרים ומאמרים העוסקים בהסמכות בתחום ניהול פרויקטים, מתוכם עולה כי יותר מתמיד מוצעות כיום תכניות הסמכה בתחום ניהול פרויקטים – הן על-ידי מוסדות אקדמיים, הן בעמותות וגופים עסקיים (בהם: PMI, PRINE2, IPMA). יחד עם זאת, הוא ציין כי הסמכה מעשית עדיין לא מהווה דרישת סף למרבית התפקידים בתחום, גם אם היא זוכה להכרה ארגונית ולתגמול משמעותי בשכר (בשיעור של כ-20-10%). 

על-פי הערכות, עד שנת 2020 יעסקו בתחום כ-50 מיליון בני אדם בניהול פרויקטים, אמר רוזנברג וציין כי "כיום רק כ-2.5 מיליון מהעוסקים בתחום הם בעלי הכרשה מעשית, מה שמעיד על פוטנציאל עסקי גדול לגופים המציעים הסמכות". 

רוזנברג ציין כי גם במדינות בהן אחוז גבוה מאוד של עוסקים מוסמכים בניהול פרויקטים, כמו בריטניה למשל, ניתן למצוא כ-15% בלתי מוסמכים – הן במגזר הפרטי, הן בממשלתי. "מי שמתחבט בנושא ויש ביכולתו להשלים הסמכה אקדמית ולהעשירה בהסמכה מעשית", סיכם רוזנברג: "הרי שבכך יעשה את הצעד הטוב ביותר לקידום הקריירה המקצועית שלו". 

רונן רואש – מנהל קבוצת PMO, המספקת שירות לפרויקטים של חברת Amdocs – הציג בערב העיון תיאור מקרה המתייחס לחברה בה הוא עובד, המעסיקה כ-2,500 עובדים ברחבי העולם. "השכלה אקדמית והסמכות מעשיות הן בעלות משקל בעת קליטת עובדים חדשים", אמר וציין כי "הגדרת הכישורים וההשכלה הנדרשים מהעובד נגזרים מהתפקיד עליו הוא מתמודד. לאחר קבלתו, הוא ישתלב במסלול הדרכה בלתי פוסק ויידרש להתעדכן וללמוד על חידושים ופיתוחים בתחום עיסוקו – באופן אישי, קבוצתי, פרונטלי, מקוון או אינטראקטיבי". 

"מעבר לדרישות המעסיקים בנוגע להסמכות רשמיות, גופים מסחריים/מקצועיים רבים מקדמים את הנושא ואף מתגמלים את העובדים בעלי ההכשרה המתאימה", סיכם רוזנברג והוסיף כי מגמה זאת באה לידי ביטוי גם בתכניות הרבות המציעות הסכמה אקדמית או מעשית לעוסקים בתחום. 
 

אילוסטרציה בראש העמוד: Robert Higgins, Flickr – רישיון שיתופי

בודק...