מגזין iCar: כנס מכוניות בינלאומי שהתקיים בשנקר סיפק הצצה מרתקת לתהליכי העיצוב של הרכבים הנחשקים בעולם

חדשות ואירועים

מגזין iCar: כנס מכוניות בינלאומי שהתקיים בשנקר סיפק הצצה מרתקת לתהליכי העיצוב של הרכבים הנחשקים בעולם

אני רוצה להתחיל בווידוי: לפני שהחלטתי להרים מקלדת ומצלמה, ולכתוב על מכוניות ולצלם אותן, רציתי בכל מאודי לעצב אותן. אבל לאור העובדה שמעולם לא ממש הצלחתי לבטא את רעיונותיי העיצוביים בקווים וצורות פרי ידיי, החלטתי כאמור לבטא את כישוריהם של אחרים במתודות שבאו לי באופן טבעי יותר. מיותר לציין שכאשר הזדמנה לי האפשרות להגיע לכנס בנושא עיצוב רכב שנערך במכלל שנקר, ארזתי את עצמי ויצאתי לדרך.

הכנס, תחת הכותרת The Drive To Design, נערך במבנה המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת שנקר ובחסותה. הייתה בו תערוכה קטנה של מספר תמונות ואיורים של תלמידי המחלקה בהווה ובעבר, ומספר הרצאות שנשאו אנשי עיצוב מכמה מיצרניות הרכב וחברות העיצוב המובילות בעולם.

בין הדוברים בכנס היו פרנצ'סקה סנגלי, מנהל מחלקת "צבע ועיטור" (מחלקה בתוך מחלקת עיצוב תאי הנוסעים) במרצדס; אלכס פדואה, מייסד סטודיו לעיצוב ובעבר מעצב בפיג'ו-סיטרואן; דיוויד סיזינג, ראש מחלקת העיצוב ב'גורדון מורי עיצוב' ובעברו מעצב בבנטלי, בוגאטי, ג'יוג'רו, ומרצדס; וניר זיגל, בוגר שנקר והקולג' המלכותי לעיצוב בלונדון, שעובד כמעצב בפורד ובעבר עבד במקלארן, לנד רובר, ובמסגרת עבודתו בפורד היה חלק מהצוות האחראי על הפורד GT קונספט האחרונה.

בראש העמוד: ביקור בתערוכת איורי המכוניות The Drive To Design (צילום: אחיקם בן-יוסף)

בודק...