האמנם ספרו של היטלר הוא המסוכן במאה ה-20? פרופ עודד היילברונר ירצה על Mein Kampf

חדשות ואירועים

האמנם ספרו של היטלר הוא המסוכן במאה ה-20? פרופ עודד היילברונר ירצה על Mein Kampf

'"

ביולי 1925 יצא לאור ספרו של אדולף היטלר Mein Kampf ("מאבקי"), אותו כתב בתקופת המאסר שריצה בכלא לנדסברג בעקבות ניסיון ההפיכה בו היה מעורב. החיבור בן 2 הכרכים, המפרט את משנתו הפוליטית והמדינית, לא זכה להצלחה רבה עם פרסומו, אך נחשב לאבן דרך חשובה בעליית הרייך השלישי. 

rnrn

לאחר תבוסתה של גרמניה במלחמת העולם השנייה והטראומה הבינלאומית שהותירה, הפך ספרו של היטלר למוקצה ברוב העולם ונאסר להדפסה ולהפצה. מדוע היה זה גורלו והאמנם מדובר בספר המסוכן בפיותר במאה ה-20?

rnrn

פרופ' עודד היילברונר – חבר סגל בכיר ביחידה ללימודי תרבות – יתארח בסדרת ההרצאות "חוקר בצהריים" של הספרייה הלאומית בירושלים ויעסוק באופן בו התקבל Mein Kampf בתרבות האירופאית בזמן ולאחר הרייך השלישי. בתוך כך, הוא יבחן את השאלה מדוע תויג כ"מסוכן לציבור" וכיצד נותר כך עד ימינו אנו.

rnrn

    rnt

  • הרצאתו של פרופ' היילברונר תתקיים ביום שלישי, ה-21.06, בשעה 14:00 בספרייה הלאומית בירושלים. הכניסה חופשית בהרשמה מראש כאן!
  • rn

rn", #, #, "

פרופ' עודד היילברונר הוא חוקר ומרצה המתמחה בהיסטוריה ודת אירופאיים, לימודי תרבות, ביקורת התרבות המודרנית, היסטוריה עולמית, תולדות הקריקטורה, תולדות הכרזה, תקשורת וחברה, דת וחברה, היסטוריה אינטלקטואלית וחברתית, שואה ונאציזם, תרבות פופ ותרבות צעירים. חבר סגל ומרצה בכיר ביחידה ללימודי תרבות של שנקר וחבר פעיל בפורום שנקר לתרבות, אמנות וחברה.

rnrn

 

rnrn

בראש העמוד: מהודרה ראשונה של הספר Mein Kampf (צילום:Anton Huttenlocher, WikiMedia – ברישיון חופשי)

rn"'

בודק...