גלובס: האם הגאדגטים באמת טובים לחיות המחמד שלנו?

חדשות ואירועים

גלובס: האם הגאדגטים באמת טובים לחיות המחמד שלנו?

הטכנולוגיה מבקשת לשפר את הדרכים בהן אנו מתפקדים ומתקשרים, אולם בד בבד, כך נראה, היא גם פוגמת בקשרים הבינאישיים שלנו. מצד אחד אנו נגישים יותר מאי פעם, מאידך את השיחה מחליפות הודעות טקסט ואפליקציות. לפיכך, אתגר משמעותי שהטכנולוגיה מביאה עמה, הוא לזהות את הכיוון אליו אנו פונים, ולהבין האם נשכיל לנצל את הטכנולוגיה לטובתנו, או שאולי הסכנה רק תלך ותחמיר.

היום, יום ה', יערך במכללת שנקר הכנס הישראלי הרביעי למחקר באינטראקציות אדם-מחשב. מטרתו העיקרית של הכנס לשלב בין אנשי תעשיית הטכנולוגיה לחוקרים באקדמיה, ובתוכם, לאפשר שיח אינטרדיסציפלינרי. מיכל רינות, מייסדת ומנהלת המרכז לעיצוב וטכנולוגיה ע"ש כדר בשנקר משמשת כיו"רית הכנס והיא מובילה אותו יחד עם ד"ר אמנון דקל, ראש המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, ד"ר אורן צוקרמן מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, וד"ר עופר ברגמן מהמחלקה ללימודי מידע באוניברסיטת בר אילן.

רינות מספרת: "הכנס הוא יוזמה של קבוצת חוקרים מהאקדמיה. עד שנה זו הוא התארח באחת מחברות ההיי-טק, כשהפעם הוא יתקיים במכללת שנקר. מדובר ביום המשלב הרצאות, סרטונים והדגמות של מערכות שכבר עובדות, כאשר חלק מהרעיונות עדיין דמיוניים יותר. בנוסף, נציג בכנס קייס 'סטאדי' מהתעשייה, כלומר דברים שחברות היי-טק כבר הוציאו ונערכה בחינה שלהם".

בראש העמוד: מתוך המחקר של אנה זמנסקי שהוצג בכנס בשנקר (יח"צ)

בודק...