שש בשנקר: טקסונומיה של אתיקה סביבתית

חדשות ואירועים

שש בשנקר: טקסונומיה של אתיקה סביבתית

'"

היחידה להיסטוריה ופילוסופיה שמחה להזמין להרצאתו של ד"ר אליק פלמן – טקסונומיה של אתיקה סביבתית, במסגרת סדרת ההרצאות שש בשנקר.

rnrn

אנשים שונים מביעים דאגה בנוגע למשבר הסביבתי, אולם הבסיס לדאגה שלהם מגוון ושונה מאד. במילים אחרות, לאנשים שונים יש עמדות אתיות שונות מאד, גם אם לעתים קרובות אין לשוני זה ביטוי מבחינת העמדות המעשיות שלהם לגבי מה ראוי לעשות בפועל (למשל, להקטין משמעותית את פליטות גזי החממה). בהרצאה, אציע רשימה קצרה של ההבחנות המהותיות שמבדילות בין העמדות המרכזיות באתיקה הסביבתית. כמו כן, אטען שהבחנות מהותיות אלה מאפשרות לנו לשרטט את מרחב האפשרויות הלוגי של העמדות האתיות האפשריות, מרחב שיאפשר לנו: א. למקם על גביו את העמדות הקיימות וכך להבין בבהירות את הדומה והשונה ביניהן; ב. לזהות עמדות אתיות אפשריות נוספות; ו-ג. לגבש בנוחות את העמדה האתית הייחודית שלנו לגבי הסביבה.

rn", #, #, "

ד"ר אליק פלמן הוא פילוסוף, מרצה בכיר בתואר השני בעיצוב.

rnrn

תחומי המחקר וההוראה שלו כוללים: חשיבה סביבתית, פילוסופיה של מדעי הטבע ושל מדעי החברה, פילוסופיה של הטכנולוגיה, ופילוסופיה של השפה. במקביל לשנקר, משמש גם כחוקר אורח בטכניון, ביחידה להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והטכנולוגיה. מאמריו התפרסמו בכתבי העת המובילים בפילוסופיה, ביניהם, Analysis, Ratio, Acta Analytica. בחודשים הקרובים עתיד לצאת ספרו ״הפילוסופיה של המדע״ בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה, שמיועד להוראה החל בשנה״ל הקרובה. ד״ר פלמן זכה בתואר ׳מורה מצטיין׳ מספר פעמים. הוא מלמד בשנקר קורסים על ההשלכות של הייצור: על הסביבה, על היצרנים, ועל הצרכנים, וכן על היחסים בין רמת חיים לאיכות חיים בראי העיצוב.

rnrn

מתגורר בגליל בבית שבנה מחומרים טבעיים לפי עקרונות אקולוגיים ומגדל שם את כל מזונו. אליק הוא גם בוגר תכנית העמיתים של ׳מרכז השל למנהיגות סביבתית׳.

rn"'

בודק...