שש בשנקר: הקשר בין מינימליזם וטבע בתרבות יפנית מסורתית ומודרנית

חדשות ואירועים

שש בשנקר: הקשר בין מינימליזם וטבע בתרבות יפנית מסורתית ומודרנית

טבע ומינימליזם הם שני נושאים נוכחים מאד בתרבות היפנית. לכאורה הם שני נושאים שונים שאין קשר ביניהם. עם זאת בהסתכלות מעמיקה ניתן למצוא ביניהם קשר עמוק, מסועף ואינטואיטיבי שבא לידי ביטוי בתרבות מסורתית, ארכיטקטורה, מלאכות מסורתיות, ובעבודות של אמנים יפנים עכשוויים.

בהרצאה תציג האמנית מירית וינשטוק את היחס המיוחד שיש ליפנים לטבע, תוך ניתוח מושגים הקיימים אך ורק בשפה היפנית, לאחר מכן אציג רעיונות יפניים פילוסופים שעומדים בלב התפיסה המינימליסטית וקשורים גם לבודהיזם.
בחלק השני של ההרצאה נצלול אל הפיוז'ן המרתק בין מינימליזם לטבע הן בתרבות המסורתית והן במודרנית, תוך הצגת דוגמאות ועבודות של אמנים ומעצבים יפנים.

לכניסה להרצאה לחצו כאן!

מירית וינשטוק היא מעצבת ואמנית ישראלית שחיה בטוקיו. מירית היא המעצבת והבעלים של מותג התכשיטים "מירית וינשטוק." לפני המעבר לטוקיו ב2019 מירית גרה בפריס ותל אביב – שם חנכה את מותג האופנה שלה ב2004 וב2011 את מותג התכשיטים, שזוכה להכרה והצלחה עולמית.

מירית היא בוגרת תואר ראשון בעיצוב אופנה בשנקר. לאחר לימודיה בשנקר מירית עבדה כמתמחה באירופה בבית האופנה של אלכסנדר מקווין בלונדון, במגזין לחיזוי טרנדים בניצוחה של לי אדלקורט בפריס ובבית האופנה הצרפתי לנוין בפריס לצד אלבר אלבז.

ב2103 מירית סיימה תואר שני באמנות בבצלאל. מאז לצד עבודתה כמעצבת, מירית היא גם אמנית פעילה שמציגה בתערוכות בארץ ובעולם.

בשנים האחרונות מירית פיתחה עניין עמוק במלאכות מסורתיות, מה שהוביל אותה לעבור לחיות בטוקיו. ביפן היא לומדת אצל מאסטרים יפניים מלאכות מסורתיות בנות אלפי שנים כמו נייר יפני "וואשי," סידור פרחים מסורתי "איקבנה," אריזות יפניות ועוד. מירית חוקרת בעבודתה כאמנית ומעצבת את הקשר בין מלאכות מסורתיות, אמנות מודרנית ועיצוב עכשווי ואת הדיאלוג בינהם.

 

בודק...