שש בשנקר: ד"ר מיכל רפופורט על פרטיות, ליברליזם, טכנולוגיה - ומה שביניהם

חדשות ואירועים

שש בשנקר: ד"ר מיכל רפופורט על פרטיות, ליברליזם, טכנולוגיה – ומה שביניהם

ד"ר מיכל רפופורט מגיעה לסדרת ההרצאות שש בשנקר, של היחידה להיסטוריה ופילוסופיה, בהרצאה חדשה, בה היא בוחנת את מושג הפרטיות, על כל מורכבותו, ואת האופנים בהם השיח הליברלי מחד, והשיח הטכנולוגי מאידך עיצבו וממשיכים לעצב מושג זה.

ד"ר רפופורט תטען שבעוד שהפרטיות המודרנית נגזרה ועוצבה מתוך השיח הליברלי, כיום היא תופסת מקום מרכזי בדיון על טכנולוגיות חדשות. בשיח הליברלי הפרטיות מאפשרת את העצמת היחיד אל מול הריבון. לעומת זאת, בשיח הטכנולוגי הפרטיות שזורה בתוך מושג הכוח כפי שזה מומשג בחשיבתו של הפילוסוף הצרפתי מישל פוקו. "הכוח, כך אטען, מגולם בתוך הטכנולוגיות החדשות שאנחנו מפתחים ונוכח באינטראקציות שלנו עמם כאשר פרטיותנו נפגעת".

לכניסה להרצאה לחצו כאן!

ד"ר מיכל רפופורט היא בוגרת מכון כהן שבאוניברסיטת תל אביב, ועבודתה האקדמית עוסקת בחשיבה ביקורתית על טכנולוגיות חדשניות, עם דגש על טכנולוגיות חכמות. מיכל לימדה בתוכנית ללימודים הומניסטיים בטכניון ובתוכנית לתואר שני 'פילוסופיה, מדע ותרבות דיגיטלית' באוניברסיטת תל אביב קורסים בנושאי פרטיות וטכנולוגיות מעקב, והייתה עמיתת מחקר במרכז ספרא לאתיקה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת הרווארד בארה"ב.  כמו כן, מיכל היא בעלת תואר שני באדריכלות מאוניברסיטת Virginia Tech בארה"ב ועבדה כחמש שנים כאדריכלית וכמתכננת בארה"ב ובישראל.

בודק...