שבע בשנקר: שחרור באמצעות שמיעה - אופרה אינטראקטיבית | מרצה: דגנית אליקים

חדשות ואירועים

שבע בשנקר: שחרור באמצעות שמיעה – אופרה אינטראקטיבית | מרצה: דגנית אליקים

ההרצאה מציגה את ״שחרור באמצעות שמיעה״, אופרה אינטראקטיבית, המבוססת על הארכיטקטורה והשפה של משחקי פלטפורמה – משחקי מחשב דו מימדיים.

זוהי יצירה אודיו-ויזואלית המשלבת סיפור עם אלמנטים משחקיים. היצירה משתמשת בארכיטקטורה של משחקים המבוססים על גלילה כדי ליצור סאגה בה הפרוטגוניסט מפלס את דרכו. אך, בשונה מרוב משחקי המחשב, באופרה הזו אין ניקוד, אין מנצחים או מפסידים. זהו משחק ללא תחרות – נדידה במרחב דו מימדי בעודך מייצר את המוזיקה. במהלך ההרצאה, הסטודנטיות והסטודננטים יוכלו לנגן ולשחק בחלקים מן האופרה.

דגנית אליקים היא מלחינה ואמנית סאונד. יצירותיה מתעסקות באספקטים שונים של האינטראקציה בין האנושי והדיגיטלי. ההקשרים של עבודותיה נוגעים בטכנולוגיה, פילוסופיה ומיצג, לצד מוזיקה.

זוכת פרס ראש הממשלה לקומפוזיציה. יצירותיה הוצגו באירועים כגון פסטיבל ארס אלקטרוניקה (אוסטריה), פסטיבל גאודאמוס (הולנד), Warsaw Autumn Festival, גפסטיבל ישראל ועוד. אליקים סיימה את התואר הראשון במוסיקה ופילוסופיה באוני׳ חיפה ואת לימודי התואר השני בקונסרבטוריון המלכותי למוסיקה ומחול בהאג. לאורך השנים, היא מלמדת במוסדות שונים, ביניהם שנקר, בצלאל, והאוניברסיטה הפתוחה.

בודק...