צהריים בשנקר: הפרשן הכלכלי הבכיר גיא רולניק, מייסד ועורך TheMarker - ירצה על הכלכלה הפוליטית בישראל

חדשות ואירועים

צהריים בשנקר: הפרשן הכלכלי הבכיר גיא רולניק, מייסד ועורך TheMarker – ירצה על הכלכלה הפוליטית בישראל

איזה כוחות פועלים מאחורי הקלעים של הכלכלה הישראלית? מי מושך בחוטי התחרות והרגולציות ואיך זה משפיע על חיי היומיום שלנו? העיתונאי גיא רולניק – מייסד TheMarker ועורכו הראשי – יתארח בשנקר וירצה על הכלכלה הפוליטית בישראל.

במסגרת סדרת ההרצאות "צהריים בשנקר", יספר רולניק – מהפרשנים הכלכליים הבכירים והמשפיעים בארץ – על מסעו לנבכי ההון-שלטון הישראלי, כפי שהוצג בסדרת הדוקו המוערכת "מגש הכסף". הוא ימפה וינתח את האתגרים האמיתיים של הכלכלה המקומית לעומת מסיחי הדעת המיידיים ויציג את חזונו לדמוקרטיה קפיטליסטית מתוקנת לעומת הקיימת.

השליחות של רולניק ב"מגש הכסף":

רולניק מוביל מזה שנים רבות מאבק עיקש ותקיף נגד שחיתות ציבורית ופועל לחשיפת מערך הקשרים המסועף בין תקשורת, פוליטיקה וכלכלה. בשנת 2005 הוענק לו אות "אביר איכות השלטון" על תרומתו הציבורית ובהיותו "אות ומופת של איכות לעמיתיו בתקשורת ולחברה בישראל".

בפרק הראשון של סדרת הדוקו "מגש הכסף", שנוצרה על-ידי דורון צברי ואמיר בן-דוד, יצא רולניק למסע בעקבות הריכוזיות הישראלית, המשק הציבורי המנופח והאינטרסים של מערכת הביטחון והתקשורת. על-פי הערכות, למעלה ממליון איש נחשפו לסדרה תוך שבועיים מעלייתה לשידור, מה שהוביל לדיון ציבורי ער בנושאים בהם עסקה.

אילוסטרציה בראש העמוד: Sagie, Flickr – ברישיון שיתופי (cc)

בודק...