אמנות בשדה המורחב: הקרנת הסרט התיעודי "לא בבית" ומפגש עם הבמאית והיוצרת מיכל בן טובים

חדשות ואירועים

אמנות בשדה המורחב: הקרנת הסרט התיעודי "לא בבית" ומפגש עם הבמאית והיוצרת מיכל בן טובים

מול הר הבית – מקום מושבו של המקדש הנעדר – ניצב הר הזיתים. יהודים, נוצרים ומוסלמים מאמינים כי זוהי הנקודה הארצית הקרובה ביותר לקדושה השמימית ושמכאן ישוב המשיח לירושלים ביום הגאולה והמתים יקומו לתחייה. זירה טעונה ומורכבת זאת, המחברת בין אירועי העבר לנבואות העתיד, עומדת במרכז הסרט התיעודי "לא בבית", המציע פורטרט אימפרסיוניסטי של ההר הקדוש ושל האנשים שבחרו לחיות עליו בהווה, תוך חיפוש אחר משמעות, אמונה ויעוד.

במסגרת סדרת ההרצאות "אמנות בשדה המורחב", תתארח בבית-הספר לאמנות רב-תחומית מיכל בן טובים – במאית הסרט "לא בבית" – ותלווה את הקרנתו במחשבות שליוו אותה בדרך אל ההר הקדוש. היא תספר על הדמויות שפגשה במהלך העבודה על הסרט המרתק ועל בחירתה לעסוק בקדושה הירושלמית בתור חילונית שנולדה וחיה בעיר. 

צפו בקדימון לסרט "לא בבית":

"רציתי לעסוק ב'בעיה הירושלמית' מזווית אחרת", סיפרה בן טובים בראיון שנתנה לאחרונה ל"מעריב" עם יציאת סרטה לאקרנים: "לא מהזווית הפוליטית־אקטואלית־ישראלית־פלסטינית, אלא לבחון אותה מבעד למבט הדתי־רוחני. בניית המיתוסים, החיבור הרוחני לקרקע, לאתר נקודת מפגש בין ירושלים הארצית לשמימית".

בן טובים, שזהו סרטה הראשון, סיפרה כי " באנשים שפגשתי בהר הזיתים הייתה איזו כנות אותנטית ביחס לדבר הזה. בכולם יש איזה תום ואהבה בלתי אמצעית לקדושת המקום. זאת נקודת הפתיחה של הסרט, ומשם גם נקודת המבט שלי".

בראש העמוד: מבט ירושלמי מתוך סרטה של מיכל בן-טובים "לא בבית" (יח"צ)

בודק...