אמנות בשדה המורחב: האמן הבינלאומי דניאל ריכטר יספר על עבודתו ויציג מיצירותיו החדשות

חדשות ואירועים

אמנות בשדה המורחב: האמן הבינלאומי דניאל ריכטר יספר על עבודתו ויציג מיצירותיו החדשות

האמן הגרמני דניאל ריכטר ביסס את מעמדו כאחת הדמויות הבולטות באמנות העכשווית והשפעתו ניכרת על דור שלם של יוצרים, אמנים וסטודנטים ברחבי העולם. בעבודותיו הוא בוחן מחדש את הפוטנציאל הגלום באקספרסיוניזם, סימבוליזם ורומנטיקה, תוך יישום סגנונות אלו ביצירות אקטואליות המאופיינות בהקשרים חברתיים ותרבותיים, בהם מופעי רוק ופסטיבלי טבע. 

ציוריו המרובדים וגדולי הממדים של ריכטר מייצגים את ההווה החולף כאלגוריה על-זמנית, תוך שהם קורנים בהילה פסיכדלית על-טבעית. בשנים האחרונות הציג מעבודותיו במגוון תערוכות בגלריות ובמוזיאונים בולטים ברחבי אירופה ולתפיסתו האמנותית והחברתית נוכחות בולטת בבתי הספר לאמנות ובסדנאותיהם של ציירים צעירים. 

במסגרת סדרת ההרצאות "אמנות בשדה המורחב" יתארח ריכטר בבית-הספר לאמנות רב-תחומית ויציג את יצירותיו החדשות ואת הסיפורים שמאחוריהן.  

Those who are here again: ציור של דניאל ריכטר (2002)

ריכטר נולד בשנת 1962 בעיר אוטין בגרמניה ולמד אמנות בבית-הספר לאמנויות יפות בהמבורג בכיתתו של פרופ' ורנר ביטנר (1992-1996). הוא חי ויוצר בהמבורג, וינה וברלין, מלמד באקדמיה לאמנות בווינה ומיוצג על-ידי הגלריה הברלינאית Contemporary Fine Art. 

במהלך ביקורו בבית-הספר לאמנות רב-תחומית, יערוך ריכטר ביקורי סטודיו אצל תלמידי שנה ד' המתכוננים לתערוכת הגמר שלהם. זוהי הפעם השנייה בה הוא מתארח בשנקר, לאחר שבאפריל 2014 קיים סדנת אמן מיוחדת לסטודנטים לאמנות והרצה לקהל הרחב על עבודתו.

ביקורו של ריכטר הוא חלק משיתוף פעולה עם "הראל מדפיסים ומוציאים לאור" ביפו, שם הוא עובד על סדרות הדפס חדשות. 

בראש העמוד: ציור שמן על בד של דניאל ריכטר – Jawohl und Gomorrah (יח"צ, 2001)

בודק...