אמנות בשדה המורחב: ד"ר עאידה נסראללה תרצה על "היטהרות ומחיקה” באמנות נשית פלסטינית עכשווית

חדשות ואירועים

אמנות בשדה המורחב: ד"ר עאידה נסראללה תרצה על "היטהרות ומחיקה” באמנות נשית פלסטינית עכשווית

ראידה סעאדה ואניסה אשקר הן שתיים מהאמניות הפלסטיניות הבולטות הפועלות בישראל בשנים אחרונות, כל אחת מהן מציגה תפיסה חדשה לזהותן האישית-נשית בזירה הפוליטית והחברתית בה הן פועלות ויוצרות. הטכניקות והחומרים המשמשים אותן שונים במהותם, אך עבודותיהן הנועזות מערערות על מקומה ומעמדה של האישה הפלסטינית – הן במרחב המקומי, הן הבינלאומי. 

במסגרת סדרת ההרצאות "אמנות בשדה המורחב", תתארח בבית-הספר לאמנות רב-תחומית הסופרת, מחזאית וחוקרת האמנות והספרות ד"ר עאידה נסראללה ותרצה על "היטהרות ומחיקה" באמנות נשית פלסטינית עכשווית. דרך עבודותיהן של סעאדה ואשקר, תבחן ד"ר נסראללה מיצגים המערערים על דעות קדומות ועל מושגים פוליטיים שהובנו על ידי הפוליטיקה הישראלית/מערבית כלפי האחר, המיוצג על ידי הערבי/פלסטיני, כמו גם כאלו המערערים על דעות קדומות ביחס לנשים. 

ד"ר נסראללה תציג את תפיסותיהן האינטלקטואליות והאמנותיות של סעאדה ואשקר ואת עמדתן למחיקה כערעור על הדעות הקדומות של האחר הישראלי. בתוך כך, תעסוק במושג ההיטהרות הבולט בעבודתן, על תפקודו כערעור על הדעות הקדומות של המערב כלפי נשים פלסטיניות בישראל ומחוצה לה.

ד"ר עאידה נסראללה, ילידת אום אל-פאחם, היא סופרת, מחזאית וחוקרת אמנות וספרות. מחזותיה עלו ונקראו על במות תיאטראות בשיקגו, איווה, ניו-יורק ובישראל, השתתפה בכנסים בארץ ובעולם והוציאה לאור מספר ספרים שתורגמו לשפות שונות, בהם שניים על הספרות הדיגיטלית בעולם הערבי, בשותפות עם ד"ר אימאן יונס. עובדת במכללת בית ברל מאז 2006 ומשלימה בימים אלו שני קבצי סיפורים קצרים.

בראש העמוד: מיצג של האמנית הפלסטינית ראידה סעאדה (יח"צ)

בודק...