אמנות בשדה המורחב: אנגלמאיר בארץ הספרים המצוירים

חדשות ואירועים

אמנות בשדה המורחב: אנגלמאיר בארץ הספרים המצוירים

קולאז'ים פרועים, צבעים עזים, דמויות מוטרפות וטקסטים שנונים ובלתי-מנומסים בעליל: האמן והקומיקסאי זאב אנגלמאיר – היחיד בישראל שהמילה מאייר מסתתרת בשמו – יוצר קומיקסים פרועים, מצחיקים, דוקרניים ומחוספסים שחושפים פכים של המציאות הישראלית. 

אנגלמאיר מעיד על עצמו כי הספורט האתגרי האהוב עליו הוא "גזירת תמונות ממגזינים, הדבקתן, הוספת בלוני מלל ופרסומים בעיתונים ובספרים". במהלך לימודיו באקדמיה לאמנות ולעיצוב "בצלאל" הוא החל לאסוף ספרים שהצטברו בביתו, חסמו את פרוזדור הכניסה ושימשו אותו ביצירותיו הקולאז'יות.

במסגרת סדרת ההרצאות "אמנות בשדה המורחב", יתארח אנגלמאיר במחלקה לאמנות רב-תחומית ויספר על יחסיו המורכבים עם ספרים, על שיבושים קיימים ומומצאים ועל המכנה המשותף של האוסף שלו: עילגות, סטיית תקן, סוג ב' ואנטי פוליטיקלי-קורקט.

בלתי פוליטיקלי-קורקט בעליל: מתוך האוסף של אנגלמאייר, אותו יציג  בהרצאתו (יח"צ)

אנגלמאייר הוא בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" ומרצה מזה שנים רבות במוסדות המובילים בארץ לעיצוב. הציג מעבודותיו בתערוכות יחיד וקבוצתיות, בהן: "היהודי הנודד" במוזיאון הקומיקס בחלון (2011), "הבית הישראלי" בפריז, צרפת (2005) ו"עולמו המופלא של וולט אנגלמאיר" בסינמטק תל-אביב (2002). 

במהלך השנים פרסם אנגלמאייר ספרים רבים, בהם: "הידעת", "הגדה של פסח", "אנגלמאיר" ו"היהודי הנודד" ואת חוברות הקומיקס "סירופ". בימים אלה הוא מסיים את כתיבתו של הספר "מסע לוולגריה".

בודק...