חולמים לעצב אפליקציות ולעבוד במשרדי פרסום מובילים? כל מה שצריך לדעת על תואר ראשון בתקשורת חזותית!

חדשות ואירועים

חולמים לעצב אפליקציות ולעבוד במשרדי פרסום מובילים? כל מה שצריך לדעת על תואר ראשון בתקשורת חזותית!

רגע לפני סיום ההרשמה לתואר ראשון בתקשורת חזותית, נפגשנו עם דקל בוברוב – ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר – כדי להבין מדוע התואר הזה כל כך מיוחד ואיך הבוגרים שלו יכולים להשתלב בקלות בתפקידים מובילים בחברות הייטק בארץ ובעולם. אם התחום הזה מושך אתכם, תוכלו למצוא כאן תשובה לחלק משאלותיכם:

מה לומדים במסגרת תואר בתקשורת חזותית?

תקשורת חזותית מתייחסת לדרך בה המסר שאנו רוצים להעביר מקבל תרגום באמצעות חוש הראייה. למעשה, כיום היא מקיפה אותנו מכל עבר, ובהתאם לכך גם התחומים הנלמדים במסגרתה מגוונים מאוד. התואר בשנקר, לדוגמה, נמשך 4 שנים וכולל לא פחות מ-9 התמחויות, בהן: טיפוגרפיה, דפוס בעידן הנוכחי, עיצוב אינטרנט (ווב), עיצוב אפליקציות, ברודקאסט, נראטיב בתנועה, אנימציה, מעצב מאייר ועיצוב מידע. 

בשנקר מאמינים שהבוגרים היוצאים לשוק העבודה צריכים להבין לעומק יותר מצורת מדיה אחת ולכן – בניגוד לתארים במוסדות אחרים – לא מחייבים את הסטודנטים לבחור בהתמחות בודדת ויכולים לקחת קורסים, בהיקף מסויים, בכל אחת מההתמחויות ולסיים את התואר בשתיים מהן.

לימודי תקשורת חזותית מעניינים אותך? למידע נוסף ולהרשמה לחץ כאן >>

~~

למי מתאימים הלימודים בתחום?

בניגוד לתארים בתחומים אחרים, מי שיש לו משיכה פנימית לעיצוב (בין אם בציור, צילום, אנימציה ועוד), חוש יצירתי ובעל דמיון מפותח, כנראה כבר יודע זאת על עצמו. המועמדים הטובים ביותר לתואר הם אלה שהנטייה הטבעית הזו קיימת אצלם והם רוצים להפוך אותה למקור פרנסה.

מיתוס נפוץ ושגוי גורס שעל המועמדים לדעת לצייר היטב, אך למעשה זה כלל לא נכון: למבחני הקבלה צריך להגיע עם תיק עבודות (הכולל, לרוב, עד 9 עבודות), אבל אין שום הכרח להיות בוגר של מגמת תקשורת או אמנות חזותית בתיכון והעבודות בתיק יכולות לנוע בין ציורים לבין עבודות עיצוב, צילום, פיסול ועוד.

איור של עובדיה בנישו, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית

איך נראים הלימודים בפועל?

מאחר והתואר מסתמך על מגוון רחב ביותר של מקצועות העיצוב (לפרינט או לדיגיטל), הסטודנטים עוברים דרך מספר תחנות חשובות מאוד במהלכן הם לומדים לתרגם מסר מילולי לאמצעי חזותי. הלימודים משתנים בין המוסדות השונים ויכולים להיות ממוקדים מאוד, או – כפי שקורה לדוגמה בשנקר – נרחבים יותר, מתוך מטרה לשלב במהלכם מנעד מוביל של כלי העיצוב החשובים ביותר כיום.

בשנה הראשונה והשניה הסטודנטים מתחילים להתוודע לעולם העיצוב הגרפי ורוכשים את הכלים המתאימים, לרבות שיטות להעברת מסר, רישום, טיפוגרפיה, אנימציה ואפילו קוד תכנות. לאחר מכן בשנתיים הנותרות לתואר הסטודנטים מתחילים לפתח שפה אישית וסגנון, דרכי התמודדות עם פרוייקטים רחבי היקף (לרבות מיתוג חוצה-ארגון, עיצוב סדרת אריזות ועוד) ובוחרים התמחויות.

לימודי תקשורת חזותית מתאימים לך? לקבלת מידע נוסף לחץ כאן >>

אם אני אוהב מאוד לאייר, האם יש מסלול מיוחד לכך?

מאחר והתמחות אמיתית באיור מצריכה הן הבנה עמוקה מאוד של כל תהליכי העיצוב והן יכולת טכנית גבוהה מאוד וסגנון אישי, מכללת שנקר מציעה למי שמחליט להיות מעצב-מאייר מסלול מקביל. הסטודנטים מתחילים את לימודיהם יחד ורוכשים את כל מגוון הכלים הבסיסי ולאחר מכן עוברים להתמחות באיור ברמה הגבוהה ביותר. 

איזה עבודות ותפקידים ניתן להשיג לאחר הלימודים?

"זה אולי יפתיע אנשים שלא מכירים את התחום מקרוב", אומר דקל, "אבל מערך התפקידים שמחכה לבוגרים בשוק רחב מאוד ופוטנציאל המשכורות אף גבוה בצורה מרשימה". בוגרי התואר לתקשורת חזותית יכולים להשתלב במגוון רחב מאוד של משרדי עיצוב, חברות ותחומים, החל ממשרדי מיתוג, משרדי פרסום, בתי פוסט (המתמחים בווידאו לדיגיטל או לטלוויזיה) דרך חברות קימעונאיות ועד לחברות סטארט-אפ או הייטק מובילות. הם מתחילים, על פי רוב, במשרת מעצב ויכולים להגיע למשרות ארט-דיירקטור בגופים הגדולים ביותר.

כיום, השוק הצרכני כולו מבין עד כמה חשוב המפגש בין הטכנולוגיה המתקדמת לראש היצירתי של מעצב ולכן עיצוב חווית משתמש ואינטראקטיב הפכו למקצועות מבוקשים ביותר ובצידם משכורות גבוהות ונחשקות. "באופן עקרוני", מספר דקל, "בגלל המוניטין הטוב לו זוכה התכנית, בוגרי המחלקה "נחטפים" די מהר וחלק גדול מצליח להתברג בתפקידים שונים במשרדים ובחברות במשק". 

וויטק, הדב החייל: סרטון הגמר של מריאנה רסקין

האם יש כמה טיפים למי שרוצה להתקבל?

קודם כל, הכי חשוב לדעת שבניגוד לבחינות הקבלה לתארים אחרים, לבחינות הללו פשוט לא ניתן להתכונן. זה ממש לא בגלל שהן קשות, להיפך – הן פשוט בודקות את הפן היצירתי של כל מועמד ולכן אין "נכון" ו"לא נכון". יום הבחינות איננו לחוץ וכולל מספר בחינות שמטרתן לבדוק את הבנת המסר על ידי המועמד ויכולת התרגום שלו לכדי רעיון חזותי. לאחר שלב הבחינות (אותן עוברים בממוצע כשליש מהניגשים) המועמדים שנותרו עוברים לשלב הבא הכולל עבודת בית, ראיון אישי ועוד. 

חשוב להבין שמי שבוחר ללמוד תקשורת חזותית יוכל לעצב, ממש במו ידיו, את עולם הצרכנות של העתיד. מאחר והתחום החם רק גדל ומתפתח, כך מתרחבים גם הכלים בהם משתמשים המעצבים. דוגמה טובה לכך היא שלפני מספר שנים בלבד סטודנטים כלל לא למדו קוד תכנות אך עתה זהו חלק בלתי נפרד ממערך הלימודים. אין כל ספק שהאתגרים היצירתיים הטמונים בתואר הינם יוצאי דופן ויכולים, עם כיבושם, להביא לסיפוק עצמי אדיר גם בנפש וגם בקריירה. 

  • שימו לב: ההרשמה לתואר הראשון בתקשורת חזותית בשנקר מסתיימת ב-16/02/2016!

מעניין אותך לדעת עוד על לימודי תקשורת חזותית? לקבלת מידע נוסף לחצו כאן >>

~

בודק...