אלה הנשים בחזית תעשיית הגיימינג הישראלית

חדשות ואירועים

אלה הנשים בחזית תעשיית הגיימינג הישראלית

לאורך השנים, תעשיית הגיימינג פנתה בעיקר לגברים. למעט סדרות משחקים בודדות, כמו "הסימס", מרבית המשחקים התמקדו בדמויות גבריות ושווקו באמצעי תקשורת המיועדים בעיקר לגברים. ככל שהתעשייה התפתחה, היא החלה לפנות גם לקהל נשי וכיום נשים מהוות כ-46% מכלל קהילת הגיימינג – כך על פי חברת המחקר Newzoo.

אולם הייצוג הנשי בתעשייה עצמה עדיין לוקה בחסר. על פי סקירה של קבוצת המחקר "20-first", נשים מהוות רק 16% מההנהלה הבכירה ב-14 חברות הגיימינג המובילות. התביעות שהוגשו בשנה שעברה נגד ענקיות התעשייה אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) ויוביסופט (Ubisoft) חשפו כי חלק מהנשים בענף סובלות מסביבת עבודה עוינת, הכוללת הטרדות מיניות ואפליה מגדרית מתמדת.

אמנם אין מספרים מדויקים על ייצוג הנשים בתעשיית הגיימינג הישראלית, אך ניתן להבחין כי היא עדיין מנוהלת, ברובה, על ידי גברים.

"כלכליסט" שוחח עם חלק מהנשים שניצבות בקדמת התעשייה הישראלית ומעצבות את פני העתיד שלה, ביניהן שי סגל ומירי נודלמן – שנמצאות בתואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בשנקר.

שי סגל, Head of Design (XR) בסטארט-אפ Resight, בוגרת ומרצה בתואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים

"בריסייט אנחנו בונים טכנולוגיה מתקדמת לבניית אפליקציות AR. בפועל זה אומר שאני מעצבת ובונה חוויות מציאות רבודה משלב הקונספט ועד הדמו במטרה להדגים את הטכנולוגיה של החברה; אבל לא נטשתי את עיצוב הממשקים שגם הוא חלק מהסיפור, כלומר UX עם אדפטציה לחוויות מרחביות. ביתר הזמן אני מלמדת עיצוב 3D בתואר השני לגיימינג בשנקר ומשתדלת לעבוד על פרויקטים שונים. אני גם אוהבת להתעסק עם קוד באופן לא מחייב.

שי סגל

שי סגל

"לאחרונה הבנתי שאני רוצה להצטרף למאמץ (בעיקר בטוויטר) לקרב נשים ל-XR (שילובים בין העולם האמיתי לווירטואלי, Extended Reality; עע"ש). התחלתי לעבוד על שני מיני-קורסים חינמיים ללימוד הבסיס של עיצוב תלת מימד ועיצוב ל-XR, בתקווה שיהיו נרשמות".

מירי נודלמן, מתכנתת ומהנדסת דאטה בפלייטיקה. בוגרת המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר ונמצאת במסלול מצויינות בתואר השני בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים

"אני סטודנטית לתואר שני בעיצוב ובפיתוח משחקים דיגיטליים, וגיימרית בזמני הפנוי. תמיד אהבתי את עולם המשחקים. נכנסתי לזה עוד בשנות ה-2000, שכשהייתי מדברת במיקרופון. אז לא היו מאמינים שאת נערה, אלא חושבים שאת ילד.

אבל היום אני מרגישה שנשים גיימריות יותר מתקבלות בקהילה כי יש יותר מודעות. לאט לאט מתחילה לחלחל ההבנה שאין דבר כזה 'משחק לבנים' או 'משחק לבנות'. האהבה השניה שלי היא דאטה, ואני שמחה לשלב בין התחום הזה לתחום המשחקים. באמצעות דאטה אנחנו יודעים מה כיף יותר ומה פחות ואיך לשנות את חווית המשחק לפי זה.

מירי נודלמן

מירי נודלמן

"במסגרת התזה אנחנו עובדים על מישחוק (Gamification) בדיקות שמיעה כדי להנגיש אותן לילדים. אנחנו משתמשים בדאטה של הנסיינים (Playtesters) כדי להבין עד כמה המשחק מעודד מעורבות, ואיפה אפשר לשפר אותה. מעורבות הילדים במשחק היא קריטית כדי שיוכלו לסיים את הבדיקה בשלמותה".

רוצות ללמוד בתואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בשנקר? מלאו את פרטיכן ואחד מיועצי הלימודים שלנו יחזור אליכן בהקדם!

~

בודק...