איך תיראה חוויית הקניות בעתיד? סטודנטים, בוגרים ומרצים משנקר ומאוניברסיטת Cornell Tech המציאו מחדש את השופינג

חדשות ואירועים

איך תיראה חוויית הקניות בעתיד? סטודנטים, בוגרים ומרצים משנקר ומאוניברסיטת Cornell Tech המציאו מחדש את השופינג

איך מאתרים את הדיל הכי שווה למוצר נחשק? למה אנחנו משלמים על אריזות מיותרות ומתי נוכל לקנות באינטרנט נעליים שיתאימו בול לכף הרגל שלנו? סטודנטים, בוגרים ומרצים ממחלקות העיצוב בשנקר, יחד עם סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה האמריקנית היוקרתית Cornell Tech, פיתחו רעיונות חדשניים וחכמים לחוויית הקניות העתידית. 

תחת הכותרת "Re-Invent Shopping", עסקו צוותים משותפים בקידום מהיר של סטרטאפים חדשניים, אותם ליוו מומחי טכנולוגיה מחברת "סירס ישראל", המתמחה ביזמות בתחום הסחר האלקטרוני. בסיומו של שבוע מלא חשיבה, עשייה ויצירה, הם הציגו את המצאותיהם בפני מומחים בכירים מהאקדמיה ומהתעשייה. 

"היום כבר לא מספיק שיהיה לך רעיון טוב", סיפרה אורית דולב – בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, שנבחרה להשתתף בפרויקט הבינלאומי – "והחוזקה  של חברות נובעת מהצלחתן ליצור הרמוניה בין טכנולוגיה, עיצוב וביזנס".

בין הפתרונות המסקרנים שפיתחו הצוותים במסגרת הפרויקט הבינלאומי:

  • Powderful: אבקת שמפו "טהורה", המציעה חלופה למוצר המוכר המכיל כ-80% מים, ומאפשרת לייצר אותו באופן ביתי ולחסוך סכומי עתק על שינוע ואריזות. מוצר זה הופך את המשתמש לחלק מתהליך הייצור, בכך שהוא מאפשר לו לשלוט על סוג הריח, אחוז הלחות ושאר המרכיבים המותאמים לסוג השיער וצרכיו. 
  • Cricket: אפליקציה ותוסף כרום המאפשרים לצרכנים לרכוש מוצרים אונליין במחיר שקבעו מראש. הפלטפורמה הדיגיטלית עוקבת אחר הפריט הנחשק במספר רב של אתרי מכירה ומבצעת רכישה ברגע שהיא מאתרת את המחיר הנקוב. 
  • XOU: שירות חדשני להתאמת מדויקת של נעליים בקנייה מקוונת באמצעות גרב המבצעת סריקה תלת-ממדית של כף הרגל. עם בחירת הנעליים הרצויות, נבחנת האנטומיה המדויקת של כף הרגל מול המבנה התלת-ממדי (האימום) של הנעל, כך שניתן לגלות באופן מיידי את מידת ההתאמה והנוחות. באופן זה יצומצם באופן משמעותי שיעור החזרות הנעלים, העומד כיום על כ-35%, ובעיות רפואיות שיכולות להיווצר מנעליים לא מתאימות.  
  • Super Detective: חווית קניות חדשה ומהנה לילדים והורים, באמצעות הפיכת מרחב החנות למשחק בלשי אינטרקטיבי ומסקרן. בכניסה לסופרמרקט מתחבר ההורה לאפליקציה ומקבל רמזים בהתאם לתנועתו במרחב הקניות. הילדים מקבלים "מעיל בלשים" המבוסס על טכנולוגיה לבישה (Wearabales) וזכוכית מגדלת מיוחדת שרק דרכה הוא יכול לאתר את הרמזים לחידה הפזורה ברחבי הסופר. כל פתרון של רמז בדרך גורם להדלקת אורות בגלימה, עד להשלמת המשימה במלואה. בסיום הקניות מתורגמות הנקודות הנצברות לפרס שהילד מקבל בקופה, כך שכולם יסיימו את החוויה עם חיוך ורוגע. בתוך כך, המערכת תאפשר לבעלי העסקים "לקצור" מידע אודות תנועת הלקוחות ולנתב אותה באופן קל ונוח יותר. 

להתאים את הנעל המושלמת לכף הרגל: אפליקציית XOY (יח"צ)

"במשך מספר ימים הפכה שנקר לבמה חיה עבור דיאלוג אינטרדיסציפלינרי פורה שהצמיח שיח חינוכי חדש ופורץ גבולות בין תחומי עיסוק, שפות ומדינות", סיכמה תמר מני – מנהלת הלימודים הבינלאומיים של שנקר ומרצה בכירה במחלקה לתקשורת חזותית – שיזמה והובילה את הפרויקט המרתק יחד עם פרופ' רוני מיכאלי מ-Cornell Tech ומורן חביב – סמנכ"לית מוצר בחברת "סירס ישראל".

דולב סיפרה בתום הסדנה כי "העבודה בצוות רב-תחומי היתה חוויה מלמדת ומעשירה. הקסם האמיתי החל כשהתחלנו להתערבב ולעבוד ביחד ומשם פרחנו לעבר הפיתוחים החדשניים שיצרנו יחד".

בודק...