תערוכה: בין הקצוות

תערוכות

תערוכת בין הקצוות: תכשיטים ישראלים עכשוויים

בצל הצעדות הפרו פלסטיניות ובהחלטה אמיצה של שבוע התכשיטים בניו יורק, תיפתח תערוכה ישראלית כחול לבן בחסות המרכז היהודי NY92, המציגה תכשיטים ישראלים עכשוויים.

שבוע התכשיטים של ניו יורק, המתקיים בנובמבר 2023, הוא פסטיבל שנתי בן שבוע המזמין קהל בינלאומי לחוות את עולם התכשיטים. הוא משלב חוויות אישיות, פיזיות ווירטואליות, ומציגים בו הטובים והמבריקים ביותר בתעשייה. הפסטיבל מציע תערוכות, חוויות קניות, שיתופי פעולה עם אמנים מתחומים שונים, סיורים בסטודיו, חשיפה למעצבים חדשים ועוד.

במסגרת שבוע התכשיטים של NYC, תתקיים השנה לראשונה תערוכה ייחודית המוקדשת לתרבות הישראלית ולקונפליקטים שעולים ממנה, בה מציגים אמנים ישראלים מהשורה הראשונה.

עיצוב: קטייה רביי (צילום: Ori Livny)

Between Edges: Israeli Contemporary Jewelry תציג תכשיטים אמנותיים לצד מסחריים שנוצרו על ידי עשרים ואחת מעצבים ישראלים מובילים, רבים מהם בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים משנקר.

העבודות מתמקדות בקיצוניות של החיים בישראל, והטיימינג שבו התערוכה תעלה ממחיש זאת היטב. העבודות מספרות על ישראל והתרבות הישראלית, כמקום של קונפליקט מתמיד, שבו החיים והיצירה נחווים ללא הרף על הקצה. התערוכה בוחנת את תהליכי העיצוב, כיצד ומתי אנו מגדירים את הקצוות, ומה קורה ביניהם. השימוש בחומרי גלם שונים ובדיסציפלינות שונות בתחום התכשיטים, פורץ את הגבולות בין קונספט גבוה לנמוך-שילוב  של אשפה  ויהלומים, פלסטיק עם זהב, ברזל עם מלח ומתכת עם חוט.

עיצוב: שרה שחק (צילום: שלומי ברנטל)

"כמעצבת הבוחנת את העיצוב הישראלי, אני רואה כיצד החיים הקיצוניים בישראל משפיעים על התת מודע שלנו", טוענת גיליאן גולן, מרצה בכירה במחלקה לעיצוב תכשיטים ואוצרת התערוכה (לצד יונתן וואהל), "דמות המעצב חוקרת, בודקת קצוות וגבולות ומוביליה אותנו לעיצוב תכשיטים חד ועכשווי". 

"בסיטואציה הנוכחית הרגשתי שהתערוכה חייבת להתקיים, בחנתי שוב את העבודות ונדהמתי לגלות את הרלוונטיות שהעבודות קיבלו בקונטקסט הנוכחי."

התערוכה תעמוד בין התאריכים 13-19.11

The 92nd Street Y, New York, 1395 Lexington Avenue

שמות המציגים: נוי אלון, רחל דהן, יעל פילו, אלמה ליאון, דניאלה שרייה, פלג מרסדס מתיתיהו, קרן גיספן, אורינה פרנטה מרצקי, ענת אבוקיה גרוזובסקי, סמאח בטחיש, דגנית שטרן שוקן, עומר אדר, נטלי יצחק, שרה שחק, דנה חכים, קטיה רביי, שירלי בר-אמוץ, סופי זכרובה ,נגה הראל, יפית בן משולם, גרגורי לרין.

אוצרות: גיליאן גולן ויונתן וואהל.

בראש העמוד: עיצוב: אורינה מרצקי (צילום: מאיה שטיין)

בודק...