תיקון מידות: תערוכה חדשה של המחלקה לעיצוב אופנה במסגרת הביאנלה במוזיאון ארץ ישראל

חדשות ואירועים

תיקון מידות: תערוכה חדשה של המחלקה לעיצוב אופנה במסגרת הביאנלה במוזיאון ארץ ישראל

״תיקון מידות״ היא התמה שנבחרה עבור התערוכה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לביאנלה ה-II לאמנות ולעיצוב בתל-אביב, שעוסקת השנה בנושא ״מהי מידת האדם״ ומבקשת לבחון את מידת ההשפעה של האדם היוצר על הסביבה ועל עולמו הפנימי. 

נושא הביאנלה נושק באופן ישיר לעשייה וליצירה הבלתי פוסקת של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. תוכנית הלימודים מעודדת סקרנות אין קץ ועוסקת בנושאים חברתיים, פוליטיים, תרבותיים, אקולוגיים, מיניים, מגדרים  ומקנה מיומנויות ליישום גישות ביקורתיות כבסיס הכרחי לעיצובים חדשניים ופורצי דרך. 

ליאן פארס (צילום: אחיקם בן יוסף)

ליאן פארס (צילום: אחיקם בן יוסף)

במשך אלפי שנים, אופנה אינה רק  כלי לביטוי עצמי וייצוג תרבותי אלא היא משקפת את רוח הזמן וסממני התקופה, ומכאן ניתן ללמוד דרכה גם על נגישותם של משאבים, פיתוחים טכנולוגיים  וסדרים חברתיים.

המחלקה רואה חשיבות עליונה בחינוך דור המעצבים למודעות סביבתית וחברתית, לחשיבה ביקורתית ואלטרנטיבית לעשיה – כזאת המבקשת לעשות תיקון: תיקון מידות.

תיקון מידות כוללת שני מתחמים: בראשון תצוגה של עבודות ומחקרים של סטודנטים/ות. התצוגה מחולקת לשלושת ההיבטים של תיקון המידות: הפיזי – גוף, הפוליטי – חברה, והפסיכולוגי – רגש. במתחם השני סטודיו החושף את אופני הלמידה, החשיבה והעשייה המשלבת בין המסורתי לדיגיטלי, מהלכה למעשה, של סטודנטים ובוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר.

נופר ריאונלי (צילום: אחיקם בן יוסף)

ריונל עמנואל נופר (צילום: אחיקם בן יוסף)

>> לרכישת כרטיסים דרך אתר מוז"א לחצו כאן!

אוצרת התערוכה: אירה גולדמן

הפקה: אופיר איבגי

בראש העמוד: עיצוב: לירון תרקה (צילום: אחיקם בן יוסף)

בודק...