שיעורים באהבה: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה הציגו את יצירותיהם בהשראת אלבר אלבז, באירוע חגיגי שנערך במוזיאון העיצוב בחולון

חדשות ואירועים

שיעורים באהבה: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה הציגו את יצירותיהם בהשראת אלבר אלבז, באירוע חגיגי שנערך במוזיאון העיצוב בחולון

ביום ג', 14.2, התקיים במוזיאון העיצוב חולון אירוע אופנה חגיגי שהוא ביטוי לחיבור המיוחד בין המוזיאון למחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. יצירותיהם של הסטודנטים הוצגו במסגרת אירוע אופנה המשלב הרצאה ומיצג אופנה בשילוב דוגמנים ודוגמניות, מנחי הקורס והסטודנטים.

באירוע הוצגו 16 יצירות אופנה בעיצובם של סטודנטים שנה ג' לעיצוב אופנה בשנקר. היצירות הם תוצר של  מחקר ארוך, אשר חקר את תהליך היצירה של המעצב אלבר אלבז לאורך השנים, שבחן את עתיד האופנה ואת הדרך שבה אופנה מתכתבת עם חדשנות וטכנולוגיה. היצירות שהוליד מסע המחקר של הסטודנטים, עוסקות בתחומים ביקורתיים, אקטואליים ואישיים, כגון נשים במרחב הציבורי, בינה מלאכותית, תאומים, אופנה וזהות אישית, חופש בחירה, אוריינטליזם ועוד.

במהלך הערב נחשפו יצירותיהם של הסטודנטים ששאבו השראה מהקריירה המשגשגת של מעצב העל- אלבר אלבז. הדגמים הוצגו באירוע אופנה המשלב הרצאה ומיצג אופנה בשילוב מנחי הקורס מוני מדניק, עידית ברק והסטודנטים. את האירוע ערכה והנחתה יערה קידר, אוצרת התערוכה "אלבר אלבז: מפעל החלומות'', שהובילה את הצופים בעקבות יצירותיהם של הסטודנטים.

בסיום הערב העניקה משפחתו של אלבר אלבז שלוש מלגות לסטודנטים המצטיינים בקורס. ואלה שמות הזוכים – אליאס שחר, בונפיל נטע, קודריאבצב דני ושחר רון.

אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה בנאום הפתיחה.

הקורס והפרויקט "שיעורים באהבה" נערך בהנחיית מוני מדניק, עידית ברק, ואופיר איבגי מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, ובשיתוף מוזיאון העיצוב חולון.

נקודת המוצא לקורס החלה בסיור בתערוכה, ומשם יצא כל סטודנט אל מסע פרטי בעקבות הדברים שלמדו מאלבר, דרך החשיבה שלו, וגם האופן בו שאל שאלות על האופנה, על עולמו הפרטי, ועל עולמנו ככלל. הפרויקט מבטא את החשיבות שמייחס מוזיאון העיצוב חולון הן לקשר עם מוסדות חינוך ככלל ולאקדמיה בפרט, והן לעיצוב כגורם בעל השפעה על תהליכים חינוכיים, שכן הוא מאפשר חקר, גילוי, למידה וחשיבה מורכבת.

אילן בז'ה- ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר: "התערוכה 'אלבר אלבז: מפעל החלומות' שאצרה יערה קידר במוזיאון העיצוב חולון היא חלום של כל סטודנט לעיצוב אופנה. אלבר אלבז, שהיה מעמודי התווך של עולם העיצוב והאופנה, היווה השראה גדולה עבורנו במהלך כל השנים. הפרויקט המשותף בין המחלקה למוזיאון חושף מקורות השראה אלה גם לסטודנטים הצעירים והמוכשרים שלנו."

בודק...