קסדה בראש מעוצב: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי פיתחו קסדות מקוריות לרוכבי אופניים

חדשות ואירועים

קסדה בראש מעוצב: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי פיתחו קסדות מקוריות לרוכבי אופניים

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מצאו כי חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים יכולה לצמצם את הסיכוי לפגיעת ראש עד 85%. יחד עם זאת, רבים מבני הנוער שרוכבים על אופניים לבית-הספר אינם נוהגים לחבוש קסדות למרות דרישת החוק ובקשות ההנהלה.

בעקבות נתונים מדאיגים שפורסמו לאחרונה, לפיהם חל גידול של 23% במספר הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בערים, התגייסו סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי למציאת פתרונות מיגון וזהירות חדשניים. 

~~

במסגרת הקורס החברתי "עיצוב בקונטקסט" – בשיתוף היחידה למעורבות חברתית – חקרו הסטודנטים את אפשרויות המיגון לרוכבי אופניים, בדגש על בני נוער. הם ביקרו בבתי-ספר ושמעו מהתלמידים מדוע אינם משתמשים בקסדות. יחד הם ניסו להבין את צרכיהם של הרוכבים הצעירים ולפצח את צרכיהם ואת הבעיות והחסמים עמם הם מתמודדים. זאת מתוך התפיסה של "עיצוב קהילתי", הדוגלת בשיתוף חברתי של התהליך הרעיוני/חברתי עד ליישומו ולאימוצו בפועל.

בהנחיית דוד ספקטר, חבר סגל המחלקה לעיצוב תעשייתי ומרצה במחלקה להנדסת פלסטיקה, ואסף קרבס – מרצה בכיר במחלקות לתקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, מבנה וסביבה והיחידה ללימודי תרבות – זיהו הסטודנטים את צרכי בני הנוער וגיבשו יחד איתם רעיונות מקוריים ויוצאי דופן. בתוך כך, נחשפו לטקסטים העוסקים בהיבטים פסיכולוגיים של מתבגרים, לתיאוריות על חינוך ופילוסופיה של חינוך ולגישות הנוגעות להשפעת טכנולוגיה ועיצוב על התרבות.

בודק...