צהריים בשנקר: היוצרת והכוריאוגרפית יסמין גודר על המרחב בין תנועה לרגש

חדשות ואירועים

צהריים בשנקר: היוצרת והכוריאוגרפית יסמין גודר על המרחב בין תנועה לרגש

מה גורם לנו להשתתף? להיכנס לעולם רגשי לא ידוע? כיצד המופע, כטקס חברתי, משפיע על הדרך בה אנו מתייחסים אחד לשני? מה קובע את המעורבות שלנו במופע, ואיזו שליטה יש לנו על עולמנו הרגשי במהלכו? שאלות אלו עומדות במוקד יצירתה של הכוריאוגרפית והרקדנית המוערכת יסמין גודר, המרבה לעסוק בחיבור בין תנועה, חוויה ורגש. עבודותיה מאופיינות בחקירה אמנותית, קפדנית ומעמיקה, הניכרת בשפה תנועתית ובימתית ייחודית, הגדושה במשמעויות ומבוצעת באופן כן ואמיץ של הרקדנים. 

במסגרת סדרת ההרצאות "צהריים בשנקר", תספר גודר על שפת התנועה והרגש הייחודית שלה ועל השאלות אותן היא מעלה בפני עצמה ובפני הקהל. בתוך כך, תשתף בחוויות מאחורי ולפני הקלעים של יצירתה האחרונה "Common Emotions", המאתגרת את החלוקה המסורתית בין הצופה למופיע על הבמה. 

גודר יצרה 12 מופעי מחול באורך מלא, עליהם זכתה בפרסים יוקרתיים רבים בארץ ובעולם, בהם: פרס הבסי בניו-יורק, פרס משרד התרבות לכיאורגרף צעיר (2003, 2001), פרס לנדאו לאמנויות הבמה מטעם מפעל הפיס (2005) ופרס מיוחד בדנמרק מטעם The Ballet Master Albert Gauvbiers.

בשנת 2015 הוענק לגודר פרס שרת התרבות על היצירה Climax, עליה כתב חבר השופטים כי "גודר מהווה חלק משמעותי מסצנת המחול הישראלי וזוכה להכרה והערכה מקומית ובינלאומית. עבודתה מאופיינת בחקירה אמנותית, קפדנית ומעמיקה הניכרת בשפה תנועתית ובימתית ייחודית וביצוע מסור, כן ואמיץ שמעורר אפקט רגשי-גופני-חוויתי נדיר".

בראש העמוד: מתוך המופע החדש של גודר – Common Emotions (יח"צ)

בודק...