צהריים בשנקר: האוצרת והעורכת בתיה דונר תספר על מחקרה המקיף על אודות תולדות העיצוב הגרפי בישראל

חדשות ואירועים

צהריים בשנקר: האוצרת והעורכת בתיה דונר תספר על מחקרה המקיף על אודות תולדות העיצוב הגרפי בישראל

'"

מה ניתן ללמוד מההיסטוריה של העיצוב הגרפי בישראל ואיך השתנו פניו לאורך השנים? האוצרת, החוקרת והעורכת בתיה דונר יצאה למסע בעקבות תולדות העיצוב הישראלי ועיבדה את ממצאיה לספר ראשון מסוגו, המספק היכרות מרתקת עם הזכרונות החזותיים של המדינה. תחת הכותרת "בין רעיון לצורה", היא חושפת רבדים ורגעים מכוננים בעיצוב הגרפי הישראלי כתוצר מובהק של תרבות זמנם ואת זיקתם לתהליכים דינמיים בחברה ובתרבות. 

rnrn

מהולדת התרבות העברית בארץ ישראל, דרך הקמת המדינה ועד להפרטה ולגלובליזציה של סוף המאה ה-20: איך נראית ההיסטוריה הישראלית מבעד למשקפי העיצוב? לרגל השקת הספר של דונר, שיצא לאור בסיוע מועצת התרבות של מפעל הפיס, היא תתארח בסדרת ההרצאות "צהריים בשנקר" ותספר על המחקר שביצעה ועל המשמעויות שניתן לגזור ממנו. 

rnrn

rn", #, #, "

דונר היא אוצרת, חוקרת תרבות חזותית, עורכת ומרצה, לימדה ביחידה ללימודי תרבות בשנקר, במהלך תקופה זאת ביצעה את המחקר המקיף אודות העיצוב הגרפי בישראל, שעובד כעת לספר "בין רעיון לצורה". 

rnrn

דונר אצרה תערוכות במוזיאונים מרכזיים בישראל, בהם: "לחיות עם החלום" (מוזיאון תל-אביב לאמנות, 1989), "תעמולה וחזון – אמנות סובייטית וישראלית, 1955-1930" (מוזיאון ישראל, ירושלים, 1997), "גרפיקה עברית, סטודיו האחים שמיר" (מוזיאון תל-אביב לאמנות, 1999) ו"משכית – מארג מקומי" (מוזיאון ארץ-ישראל, תל אביב, 2003). 

rnrn

במהלך השנים פרסמה דונר ספרים רבים בתחומי התמחותה, בהם: "נתן רפופורט – אמן יהודי" (יד יצחק בן-צבי, ירושלים, יד יערי, גבעת חביבה, 2015), "דוד דה-מאיו, מעצב טוטאלי" (הוצאה פרטית, תל אביב, 2012), "הוד והדר, טקסי הריבונות הישראלית, 1958-1948" (מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב, 2001). בין המאמרים שפרסמה: "בעקבות האיש ההולך" בספר: איתן ברטל ואילן גולדשטיין, האיש ההולך: מקרה מבחן של פעלתנות עירונית במרחב העיר תל אביב (הוצאת פבליק סקול, תל אביב 2016); "פרקטיקה של רקמת מחבר: משכית כמקרה מבחן" בספר מחשבות על קראפט (הוצאת בצלאל, ירושלים, ורסלינג, תל אביב, 2016); "לראות בלשון רבים, תצלומים איקוניים בישראל" בספר העברים החדשים: מאה שנים של אמנות עברית בישראל (מוזיאון מרטין גרופיוס באו, ברלין, 2005).

rnrn

rnrn

בראש העמוד: חלק מכרזה של המעצב דן רייזינגר לחברת התעופה הלאומית "אלעל" – מתוך הספר "בין רעיון לצורה (1971, יח"צ)

rn"'

בודק...