פרס הצטיינות בעיצוב אופנה ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2016 הוענק לבוגר הטרי עמיר מרק

חדשות ואירועים

פרס הצטיינות בעיצוב אופנה ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2016 הוענק לבוגר הטרי עמיר מרק

'"

הפרס היוקרתי למצוינות ויצירתיות באופנה ע"ש פיני לייטרסדורף הוענק לעמיר מרק, בוגר טרי של המחלקה לעיצוב אופנה, על קולקציית הגמר שלו "קמעות מזל". בתום תצוגת האופנה של בוגרי 2016, הכריזה דושי לייטרסדוף – נכדתה של המעצבת המיתולוגית פיני – על הבחירה במרק, שבלט בעבודתו המרשימה ויוצאת הדופן. 

rnrn

הקולקציה הססגונית נוצרה בהשראת חגורת ההצלה האישית שנשא מרק על גופו לאורך שירותו הצבאי כלוחם סטי"ל בחיל הים. "לא השתמשתי בה ולו פעם אחת, כך שלא ראיתי כיצד היא נראית בתוכה", הוא סיפר והוסיף כי "למרות זאת היא שימשה עבורי כמעין קמע ששמר עלי". לצד זכרונות אלו, הוא חקר בפרויקט הגמר שלו את יורדי הים הילידים של אלסקה, שהחזיקו בקמיעות שהאמינו כי ישמרו עליהם מהסכנות האורבות להם בים. 

rnrn

בדגמים שעיצב, הציג מרק פרשנות חדשה לבגדים מחויטים, תוך פיתוח טכניקה המקנה לבגד יכולת להתנפח. פעולת הניפוח מתאימה את הבגד לגוף הלובש ללא צורך במידות או התאמה אישית, כשכל פריט לבוש מהווה מעין קמע מזל השומר על הלובש אותה.

rnrn

קמיעות מזל לבישים: איורי האופנה של עמיר מרק (יח"צ)

rnrn

הפרס הנדיב של משפחת לייטרסדורף מוענק זאת הפעם החמישית לבוגר מצטיין של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, הזוכה במענק של 50 אלף ש"ח. בשנה שעברה קטפה את הפרס דנה כהן, על קולקציית הגמר שלה "נלבש מחדש", ששמה דגש על קיימות ומיחזור. בשנת 2014 זכתה בפרס נועה רביב, שפרויקט הגמר המרשים שלה Hard Copy מוצג בימים אלו בתערוכת האופנה הבינלאומית של המטרופוליטן בניו-יורק. 

rnrn

בוועדת הפרס השתתפו ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, גב' לאה פרץ, המעצב הבינלאומי בוגר המחלקה קובי הלפרין, מוטי רייף – מייסד ומפיק שבוע האופנה הישראלי, טומי לייטרסדורף, בנה של המעצבת על-שמה מוענק הפרס, ודושי לייטרסדורף נכדתה.

rnrn

בראש העמוד: קולקציית הגמר הזוכה של עמיר מרק (צילום: רפי דלויה)

rn", #>", position: nil, created_at: "2016-06-30 11:14:50", updated_at: "2023-07-26 11:08:31", start_date: nil, end_date: nil, place: nil, longitude: nil, latitude: nil, event_type_id: nil, website_url: nil, phone_number: nil, email: nil, degree: 1, faculty_id: nil, external_link: nil, parent_id: nil, lft: 15671, rgt: 15672, depth: 0, use_parents_menu: false, short_title: "תצוגת אופנה 2016", tags: "תצוגת אופנה", "תצוגת אופנה2016", "סופשנה", "סופשנה2016", "סיפורי בוגרים", "לאה פרץ", "לייטרסדורף", "עמיר מרק", function: nil, mailto: false, new_tab: false, is_menu: false, is_banner: false, redirect: nil, header_image_title: nil>, #>", position: nil, created_at: "2016-06-30 11:14:50", updated_at: "2023-07-26 11:08:31", start_date: nil, end_date: nil, place: nil, longitude: nil, latitude: nil, event_type_id: nil, website_url: nil, phone_number: nil, email: nil, degree: 1, faculty_id: nil, external_link: nil, parent_id: nil, lft: 15671, rgt: 15672, depth: 0, use_parents_menu: false, short_title: "תצוגת אופנה 2016", tags: "תצוגת אופנה", "תצוגת אופנה2016", "סופשנה", "סופשנה2016", "סיפורי בוגרים", "לאה פרץ", "לייטרסדורף", "עמיר מרק", function: nil, mailto: false, new_tab: false, is_menu: false, is_banner: false, redirect: nil, header_image_title: nil>'

בודק...