פרופ שיזף רפאלי, נשיא שנקר, בכנס HRevolution של The Marker: "כשלומדים כל החיים - יוצרים עולם חדש"

חדשות ואירועים

פרופ שיזף רפאלי, נשיא שנקר, בכנס HRevolution של The Marker: "כשלומדים כל החיים – יוצרים עולם חדש"

עולם התעסוקה המשתנה תמידית מוביל גם לשינוי בענף ההשכלה הגבוהה. "ההשכלה היא הקטר המרכזי להנעת התעסוקה והכלכלה", אמר פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר, בכנס HRevolution של The Marker.

"הגלובליזציה, הבינה המלאכותית ועידן התפוצצות הידע, מעצבים מחדש את האופן שבו אנחנו מעצבים את תהליכי הלמידה, דרישות הקבלה, הסילבוסים והקוריקולום, והם צריכים לעצב את האופנים שבהם אתם מגייסים את העובדים ושולחים אותם בחזרה אלינו ללימודים בהמשך".

לדברי פרופ' רפאלי, מערך ההשכלה הגבוהה צריך להתמודד עם שינויים גלובליים כמו עבודות לטווח קצר ו"כלכלת החלטורה". "כלכלה שבה מצפים פחות לקביעות צריכה להיות כלכלה שההכשרה אליה תהיה אחרת", הסביר. "האם ראוי שתוכניות הלימוד תהיינה בנות ארבע או שש שנים? האם ראוי שנוציא אנשים משכילים לשוק העבודה רק כשהם מתקרבים לגיל 30? אלה שאלות שמשפיעות על השוק, וכך גם ציפיות העובדים להמשיך וללמוד לאורך כל הקריירה, בדגש על למידה מקוונת. כשלומדים כל החיים יוצרים למעשה עולם חדש".

"בנוסף מתדפקת על דלתנו ביתר שאת הבינה המלאכותית שמאיימת על צורות העבודה המסורתיות, ואנחנו בעולם ההשכלה מחויבים להגיב לכך", הדגיש רפאלי. "אנחנו צריכים לחנך ולהכשיר אחרת, ולהכין את העובדים לכך שמקומות העבודה יגייסו בצורה אחרת".

~~

כנס HRevolution 2022 של מגזין The Marker מציג את התמונה המורכבת של שוק העבודה הישראלי בעת הזו, על המגמות המובילות, האתגרים, ההזדמנויות, וחשוב מכל – הא.נשים – אשר יחד עמם נוביל את השינוי ונצמח. הכנס התקיים ביום ב', 28.11.22.

צילום: ליאת מנדל

בודק...