עץ ירוק מפלסטיק: סדרת הרצאות מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר

חדשות ואירועים

עץ ירוק מפלסטיק: סדרת הרצאות מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר

המחלקה לעיצוב תעשייתי, שנקר שמחה להזמין לסדרת הרצאות חדשה בסמסטר ב':

עץ ירוק מפלסטיק: סדרת הרצאות אורחים על עצים, אנשים ומאובנים חדשים

עולם העיצוב והאמנות מגלה עניין רב בשנים האחרונות בשאלות שנוגעות לעצים וליערות, כתוצאה ממשבר האקלים המתמשך, וכחלק מדיון רחב יותר על מערך היחסים בין בני האדם לבין המערכות האקולוגיות שבהן הם חיים ופועלים.

סדרת ההרצאות מציעה נקודות מבט של מעצבים ויוצרים עכשוויים אשר עובדים עם ריחות, עלים ופסולת פלסטיק ומעלים שאלות מורכבות שמעוררות את המחשבה והחושים: איך נשמע עלה אבוקדו? ממה עשויים המאובנים החדשים? האם למקום יש טעם? מהי מקלחת יער ולאן הולכים העציצים כשהגן סגור.

סדר ההרצאות:

ענף ראשון

29.4 שעה 20:00

עומר פולק 

עופר אסף 

לכניסה להרצאה לחצו כאן!

ענף שני

6.5 שעה 20:00

שחר לבנה

תמרה אפרת

לכניסה להצראה לחצו כאן!

ענף שלישי ואחרון

20.5 שעה 20:00

ענת ספרן וטל ארז

מיכל אביתר

לכניסה להרצאה לחצו כאן!

——

על המרצים האורחים:

עומר פולק – על חושים בזמן מגיפה, חוויה עירונית, ריחות,  קראפט, טכנולוגיה, אקולוגיה ואדם דרך פריזמה של עיצוב ספקולטיבי. שיחה פתוחה על העיצוב, אחריות עיצובית וחוויה חושית. 

עומר הוא אמן ומעצב הפועל בברלין, נותן שירותי מחקר, עיצוב ופיתוח ומנהל מעבדת מחקר לפרויקטים עצמאיים. בהרצאה יציג את הפרויקט Olfactory Forest – מיצב המתמקד בתרחיש ספקולטיבי־עתידי, ובוחן את הקשר שלנו עם טבע וטכנולוגיה באמצעות יער מלאכותי.

עופר אסף – מהנדס ומעצב, בוגר תואר ראשון בהנדסת פולימרים ותואר שני בעיצוב משנקר. פרויקט הגמר שלו בתואר השני "שלושה אטיודים עם עצים" מוצג היום במסגרת התערוכה "קופסה שחורה" במוזיאון העיצוב חולון. בהרצאה יציג את תהליך העבודה על הפרויקט שמחבר בין תיאוריה, עיצוב וטכנולוגיה על מנת לבחון את מערכת היחסים הסבוכה בין התרבות לטבע, דרך הקשר של האדם והעצים בעידן הנוכחי.

שחר לבנה – מעצבת חומרים קונספטואלית זוכת פרסים.

בהרצאה תספר לנו על המחקר ארוך הטווח שלה הנקרא "מטמורפיזם" אותו התחילה כפרוייקט הגמר באקדמיה לעיצוב באיינדהובן בשנת 2017. הפרויקט חוקר בצורה רחבה את עתידו של הפלסטיק כמחצב טבעי דרך פרקטיקות של עיצוב דיסקורסיבי וספקולטיבי.

תמרה אפרת – מעצבת רב-תחומית ויזמת. עבודותיה עוסקות בקשר שבין קראפט מסורתי לטכנולוגיות מתקדמות. בעלת תואר ראשון בעיצוב אופנה משנקר ותואר שני בעיצוב תעשייתי וטכנולוגיה (בהצטיינות) מבצלאל. בעלת מותג עיצוב עצמאי, מרצה ויועצת לסטארטאפים וחברות בנושאי טקסטיל ועיצוב. מייסדת ושותפה במיזם האקולוגי Mon Terra. עבודותיה מוצגות במוזיאונים וגלריות רבות בארץ ובעולם, בין היתר בשבוע העיצוב ברלין, שבוע העיצוב של טוקיו, מוזיאון קראפט באוסטרליה, מוזיאון העיצוב חולון, בית העיר ועוד.

ענת ספרן וטל ארז –  הדמויות המובילות את שבוע העיצוב ירושלים: ענת ספרן היא המנהלת האמנותית וטל ארז האוצר הראשי. שניהם יציגו את שבוע העיצוב ״השמורה״ שהתמקד בנושאים של שימור ושמרנות בתור הכלים שלנו להיאחז בעבר בתקופה של תמורות טכנולוגיות מרחיקות לכת. במסגרת ״השמורה״ נוצרו והוצגו כ־30 אירועים, תערוכות ופרויקטים מקומיים ובין־לאומיים, שבחנו את מערכת היחסים בין העבר לעתיד דרך ההווה – במובניו החברתיים, האנושיים, הטכנולוגיים והתרבותיים, ובכוחו של העיצוב לשחק בתוכם.

מיכל אביתר – יוצרת רב-תחומית המתמחה בפרפורמנס קולינרי, תרחיב על הפרויקט "ארוחת מלחים" שנוצר במסגרת שבוע "השמורה". בשיתוף פעולה עם כרמל בר הן הציגו פרויקט שעסק בשימור ושחזור מזון דרך עבודה עם מלח. סעודת המלחים שיצרו כללה כ־15 טונות של מלח, שהפכו למעין אתר ארכיאולוגי לבן: בערב הפתיחה פרפורמרים חצבו מתוכו מזונות, העבירו אותם לעמדות שחזור, המשתמשות במתכונים שמשתמשים בטכניקה עתיקת יומין, מאז ימי התקופה הרומית העתיקה ועד היום, והגישו למבקרים לטעימה.

בודק...