סטודנטים מהמחלקה להנדסת תוכנה סיירו במשרדי Amazon Web Services

חדשות ואירועים

סטודנטים מהמחלקה להנדסת תוכנה סיירו במשרדי Amazon Web Services

במסגרת לימודי תואר ראשון במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, הסטודנטים שבחרו בהתמחות full stack זוכים לקחת חלק בקורס מחשוב ענן. ביום הלימודים הראשון בקורס, המרצה עמית דונסקי הצהיר: יש לי הפתעה בשבילכם, חכו ותראו!

לאחר מספר שבועות קיבלו הסטודנטים הזמנה לשיעור במשרדי Amazon Web Services שבשרונה בתל אביב, חתיכת הפתעה. זו השנה החמישית ברציפות שעמית דונסקי, יזם ומומחה מחשוב ענן בכל רמ"ח איבריו, מעניק לסטודנטים את החוויה הזו – שיעור במשרדים של אמזון וטעימה מרתקת מעולם שירותי הענן.

בקומה 28, קיבל את פנינו בועז זינימן, Technical Evangelist בחברת AWS.

בועז התחיל את השיעור בהצגת מהות התפיסה של פיתוח ובניית תוכנה בארכיטקטורת Micro Services  – כל אחד בעל מהם ממלא תפקיד אחד מצומצם, וה-Services יתקשרו ביניהם באמצעות API כדי לתפקד כמוצר שלם. רעיון מהפכני לעומת מערכת Monolith אחת גדולה שעושה המון דברים.

משם, המעבר לנושא ה-Serverless Computing היה חלק.

בועז הציג את ה-Timeline של שימוש בשרתים, החל משרתים פיזיים, לשרתים וירטואליים, משם לשרתים בענן ואז ל-Serverless. התמקדנו ב-AWS Lambda, שירות מרכזי בפלטפורמת ה-Serverless. מדובר על Serverless Functions, פונקציות שיופעלו בעקבות טריגר, מריצות קוד ללא הצורך לטפל בשכבת התשתית- חלום של כל מתכנת. רק צריך לכתוב את הקוד ולהעלות אותו לענן.

גילינו את היתרונות הרבים של תכנות Serverless ושל AWS Lambda בפרט: אין תשתית לנהל, תחזוקה אינה מופיעה בלקסיקון, ניתן להגדיר אבטחה והרשאות, תשלום על פי שימוש, גמישות הרצה- גם בשפה וגם בתצורה ועוד יתרונות רבים אחרים.

השיא היה, כשבועז הוריד לנו את התאוריה לפרקטיקה והציג בלייב את ה-Flow של Serverless Function: סרקנו QR Code וצילמנו סלפי, בשנייה התמונות היו ב-S3 Bucket, מה שהפעיל פונקציית למבדה שביצעה עיבוד וניתוח לתמונות ופירטה בדיוק מה קיים בכל תמונה!

ניתן לסכם את המפגש במשפט: Serverless is operational model that spans many different categories of services.

בסיום ההרצאה המעניינת, בועז הזמין את הסטודנטים AWS SUMMIT, שהמתקיים בתל אביב ב-31/05/2023.

נכתב ע"י: רוני נאור

בודק...