סטודנטים ומרצים בשנקר למען שדרות

קהילתי

סטודנטים ומרצים מהמחלקה לעיצוב אופנה למען שדרות

במהלך 22 השנים האחרונות מתמודדת העיר שדרות מול מתקפות בלתי פוסקות של טילי קסאם המגיעים מרצועת עזה. מצב החירום המתמשך הביא לכך שאוכלוסייה שלמה של ילדים, נוער ומבוגרים, סובלת מתופעות של טראומה אשר גורמות להפרעות בתפקוד וקושי רגשי.

מרכז החוסן בשדרות מעניק טיפולים רגשיים מגוונים, ללא תשלום לתושבי שדרות הזקוקים לכך.

מלחמת "חרבות ברזל", פינוי העיר למעל 120 בתי מלון ברחבי הארץ והצורך לתת מענה רגשי בכלל המקומות ע"י צוות חוסן, הוליד פרויקט יצירתי ומיוחד בין המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ומרכז "חוסן שדרות": ווסט זיהוי חדש שעוצב עבור צוותי הטיפול של מרכז החוסן, על ידי מתנדבים, מרצים וסטודנטים.

עד כה, עובדי המרכז עטו על גופם אפוד צהוב גנרי, בדומה לווסט של עובדי מע"צ והשאיפה הייתה לייצר ווסט חדש שישדר רוגע, ביטחון ונוכחות נעימה ומחבקת.

סטודנטים ומרצים מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר התגייסו למשימה ולאחר הבנת הצרכים המיוחדים שיש לצוות הפסיכולוגים, והעובדים הסוציאליים העובדים במרכז חוסן שדרות עיצבו ויצרו בהתנדבות מעל ל 100 –  ווסטים חדשים שעל גבם מופיע איור גדול של "חיבוק" בדומה לאימוג'י שכולנו מכירים. .

חברת קורנית דיגיטל תרמה את הדפסת הווסטים החדשים.

"מטרתנו העיקרית הייתה לתת למפונים תחושה שלא מוותרים עליהם, שאוהבים ומחבקים אותם" אומרת אורית פרייליך, מרצה בכירה בשנקר שיזמה את הפרויקט, "היה לנו חשוב  להשתמש בצבעים ובאיורים מרגיעים, ובהתאם לצרכים של הצוות שילבנו מחזירי אור צבעוניים, כיסים ייעודיים לבקבוק מים אישי, פנס גדול, פנקס ומכשיר טלפון נייד  – וכך יצרנו אפוד חדש לחלוטין."

הפרויקט הוא שיתוף פעולה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בראשותו של אילן בז'ה, וצוות חוסן שדרות בהובלתה של הילה גונן ברזילי מנהלת מרכז חוסן. 

צילום: אריאל מדינה

בודק...