מיזם SMILE כובש את המדינה

חדשות ואירועים

מיזם SMILE כובש את המדינה

"אור, טל וכל אנשי SMILE הנפלאים, אני מברך אתכם על היוזמה החשובה אותה אתם מובילים למען קידום עסקים קטנים". כך כתב נשיא המדינה רובי ריבלין, במכתב ששלח לצוות מיזם SMILE – פרויקט שקם בזמן הקורונה ומטרתו לעזור לעסקים קטנים בזמן המשבר.

חברי המיזם הינם טל גבעתי – בוגר בית הספר להנדסת תעשיה וניהול, אור אמיר – סטודנטית שנה ג' בהנדסת תעשיה וניהול, תום גורביץ – סטודנט שנה א' במחלקה לעיצוב תעשייתי, יובל טוקר – סטודנטית שנה א' במחלקה לעיצוב תעשייתי, בשיתוף שני ידגר ("הטכניון"), עדי דימאנט ("המרכז הבינתחומי הרצליה"), עומר חרמוני, אסף גונן ואיתי מועלם, בנוסף למתנדבים רבים ששותפים לעשייה.

>> סטודנטים? רוצים להתנדב במיזם תמורת 2 נ"ז? לפרטים נוספים לחצו כאן! 

“מי שרוצה ויכול לעזור – שירכוש מוצרים בזמן שהעסק סגור”. כשאור אמיר סטודנטית שנה ג ללימודי הנדסה תעשיה וניהול שמעה את המשפט הזה מאבא של חברה, בעל עסקים לצעצועים כ-35 שנה – היא הרגישה שיש פה הזדמנות לעשות משהו משמעותי. היא פנתה לחבר ההצוות שלה במועדון Google DSC טל גבעתי – מהנדס תעשייה וניהול שסיים את לימודיו לפני שנה בשנקר. יחד הם חשבו כיצד לייצר תזרים מזומנים מידי בימי הסגר של הקורונה. לאחר גיבוש רעיון כללי הם פנו לחברים במועדון Google DSC, המעצבים יובל טוקר ותום גורביץ' סטודנטים שנה א' לעיצוב תעשייתי, ויחד עם המון מוטיבציה ונחישות קם המיזם.

חברי מיזם SMILE (שורה עליונה מימין ובכיוון השעון): טל גבעתי, אור אמיר, תום גורביץ ויובל טוקר

המיזם הוא חברתי כלכלי וללא מטרות רווח (חוץ מלעסקים שלהם הוא עוזר, כמובן), ע"י בניית תכנית אסטרטגית פשוטה ויעילה, שמטרתה לחבר את כלל בתי העסק הקטנים בישראל לממשק דיגיטלי שיאפשר להם הכנסת מזומנים מידית. איך זה עובד? באתר האינטרנט של SMILE, כל בעל עסק יכול לפרסם את שירותיו בחינם ומאפשר מכירה של שוברים שאותם ניתן לממש מיד לאחר המשבר. 

המכתב מנשיא המדינה רובי ריבלין לחברי המיזם

 ב-SMILE מאמינים ב”שרשרת של מעשים טובים” ובכוחה של החברה להתאגד ברגעי משבר למען האנשים שאנחנו אוהבים. הם התמודדו עם לא מעט ספקות לאורך הדרך, למשל ששבעת משבר יהיה קשה לאנשים לתרום. ״אבל בסופו של דבר ישנה תחושה שאם הצלחנו להתנדב למיזם ללא מטרות רווח כל אחד יכול לעשות צעד קטן כגדול.״ אומרים ב SMILE. בעקבות המיזם קמו שיתופי פעולה בין מחלקות ההנדסה והעיצוב וגם בין מכללות ואוניברסיטאיות שונות ברחבי הארץ.

SMILE עובדים בתמיכת שותפים נוספים במיזם והם: אמון הציבור, EasyCount, רואי זרחיה – ממלא מקום סגן דיקאן בית הספר להנדסת תעשייה וניהול ועוד רבים וטובים.

בודק...