מגזין Plastic Time: עובדים למען התעשייה – מחלקת הנדסת חומרים פולימרים בשנקר

חדשות ואירועים

מגזין Plastic Time: עובדים למען התעשייה – מחלקת הנדסת חומרים פולימרים בשנקר

על איכות ההכשרה שמקבלים בתארים המתקדמים של המחלקה להנדסת חומרים פולימרים בשנקר יכולים להעיד בוגריה, אשר רבים מהם אנשי מפתח בחברות מובילות בתעשייה. ייחודיות המחלקה היא בהכשרה מולטי-דיסציפלינרית רחבה, החל בכימיה של פולימרים, דרך תכן ואיפיון הפולימרים ועד שיטת הייצור וההתאמה ליישום הסופי. 

תחילתה של תקופה: הקמת מחלקת הנדסת חומרים פולימרים ופלסטיקה

המחלקה הוקמה בשנת 1995 בשנקר על ידי פרופ' שמואל קניג. "היה בעת ההיא מחסור אמיתי במהנדסים אשר הבינו ועסקו בפולימרים", מסבירה חנה. "רוב אנשי המקצוע היו מהנדסי כימיה או כימאים, וגם כאשר הוקמה המחלקה להנדסת חומרים בטכניון, הדגש שם היה במטלורגיה וקרמיקה. הבנו שאם אנחנו מעוניינים באנשי מקצוע שלא באו מהלימודים הקלאסיים, עלינו להקים מחלקה אשר תכשיר באופן מעמיק וחוצה תחומים את מהנדסי הפולימרים".

פרופ' חנה דודיוק – ראש התואר השני להנדסת חומרים פולימרים (צילום: פפראצי דודי)

הקמפוס בשנקר נבחר להקמת המחלקה מכיוון שנלמדו בו מקצועות נוספים, הנדסה ועיצוב טקסטיל, כימיה טקסטילית, ועיצוב תעשייתי אשר לכולם ממשק הדוק לתעשיית הפולימרים. המחלקה החדשה יכלה לתמוך בפן הטכנולוגי ולהציע גם התמחות בעיצוב בפולימרים ופלסטיקה במסגרת התואר הראשון.

הולכים יד ביד עם התעשייה

"הייעוד של מחלקת הנדסת הפולימרים הוא לתת פתרונות אמיתיים לתעשיית הפולימרים. המוטו שלנו הוא לעבוד למען התעשייה. על כן חברנו לאיגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ורובם של פרוייקטי המחקר שלנו ממומנים על ידי חברות בתעשייה או בשיתוף עם הרשות לחדשנות", מציינת חנה. במעבדות של שנקר אכן תוכלו למצוא חומרים מסחריים נפוצים בשימוש בתעשייה, ומגוון רחב של מכונות המייצגות את רוב שיטות העיבוד הנפוצות. 

לקריאת הכתבה המלאה במגזין Plastic Time לחצו כאן!

בראש העמוד (מימין לשמאל): פרופ' שמואל קניג, פרופ' נאום נווה, פרופ' חנה דודיוק, פרופ' עמוס אופיר והסטודנט ירין גינדי (צילום: אחיקם בן יוסף)

בודק...