מגזין מוזיאון העיצוב חולון: סוף העולם - אוונגרד בתצוגת בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה לשנת 2017

חדשות ואירועים

מגזין מוזיאון העיצוב חולון: סוף העולם – אוונגרד בתצוגת בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה לשנת 2017

הסדרה אנושיים (המבוססת על הסדרה השבדית "אנשים אמיתיים") מצביעה על כך שיש מרחק קטן בין בני אדם לרובוטים בעלי אינטליגנציה מלאכותית, ושיום יבוא והיצורים המתוכנתים יוכלו לעשות כמעט הכל במקומנו ואפילו להביע רגשות. העתיד הוא כבר כמעט ההווה שלנו; מדפסות תלת מימד, מכונות לעיבוד שבבי ולייזר הם רק חלק מהטכנולוגיות שמחליפות מעשה ידי אדם ומבטלות את הצורך בו. יחד עם זאת, הקהל שיודע להעריך עבודות יד, תפירה עילית והדפסה על נייר, יודע שאף מכונה לא תחליף תפירה ביד ושזירת אלפי אבנים קטנטנות בבד שעוצב ונארג לבד.

נדמה ששאלות מוסריות הנוגעות ליחסים בין בני אדם לרובוטים, לא עולות לגבי היחסים בין בני האדם לאופנה. אופנה יכולה לבטא הרבה מעבר לטרנדים חולפים, רגעים פוליטיים ואמירות אישיות. אופנה יכולה לבשר לנו על עתיד אפוקליפטי ועל מציאות רבודה שמאיימת לבטל את משמעות הבריאה האנושית ולחזק את כל מי שתלוי בתרופות נוגדות דיכאון.

השנה, תצוגת האופנה של שנקר, בדומה לתצוגות קודמות או לתצוגות בוגרים העיצוב אופנה בכלל, הייתה בעיקר אוונגרדית; אופנה שהולכת נגד הזרם ומבשרת משהו חלוצי ומהפכני או יוצרת תפיסה חדשה לגבי משהו קיים. בוגרי שנקר בוחרים במכוון בדרכי ביטוי קיצוניות. אלה אולי לא מבטיחות למעצב הצעיר עתיד משגשג, אבל מבטיחות שאחרי תצוגת הסיום ידברו עליו.

בודק...