זכרונות מהבית שלי: סטודנטים משנקר הובילו פעילות יצירתית וחברתית עם ילדים שאיבדו את ביתם בשריפות בחיפה

חדשות ואירועים

זכרונות מהבית שלי: סטודנטים משנקר הובילו פעילות יצירתית וחברתית עם ילדים שאיבדו את ביתם בשריפות בחיפה

'"

למעלה מ-85 אלף בני אדם פונו מבתיהם בעקבות השריפות הקשות שהשתוללו ברחבי חיפה בסוף נובמבר 2016, למאות משפחות לא נותר לאן לשוב אחרי שוך הלהבות. סטודנטים וסטודנטיות לעיצוב, הנדסה ואמנות ביקשו להשיב את האור לעיניהם של ילדי חיפה והצפינו לבית-הספר היסודי "רוממה", שספג אף הוא פגיעה מהאש, שם קיימו פעילות יצירתית מעצימה ומרגשת.

rnrn

rn

במסגרת הפעילות החברתית-קהילתית של שנקר, ביקשו הסטודנטים לסייע לילדים שאיבדו את ביתם להוציא את זכרונות השריפה מחושך לאור גדול, לאוורר את רגשותיהם ומצוקותיהם ולעלות עמם על המסלול לצמיחה ולהתחדשות. 

rn

rnrn

rnrn

מלאי התלהבות וכוונות טובות, פגשו חברי המשלחת השנקרית כ-100 תלמידים מכיתות ה'-ו' ויצרו עמם חנוכיות מפריטים אישיים הקשורים לאירועים הקשים שחוו: מכפכף אבוד שנמצא בין קירות שרופים, עד לכרטיס חדר מלון שהפך לבית זמני עבור אחת המשפחות המפונות.

rnrn

דרך תהליך היצירה המשותף, סייעו הסטודנטים לתלמידים הצעירים לעבד את החוויות שעברו עליהם ואת האובדן המלווה אותם מאז השריפה. לאורך היום הם שמעו מהם כיצד הם מתמודדים עם האירועים והזכרונות ועודדו אותם לעבד את תחושותיהם ורגשותיהם בצורה, צבע וחומר ולעצב לעצמם תקווה והבטחה להמשך. 

rnrn

rn

"גם דברים מפחידים צריך לזכור" אמרה בתום המפגש המרגש נועם – תלמידת כתה ו'2, שהשתתפה בפעילות השנקרית – והוסיפה כי "אלו זכרונות שאני רוצה לקחת איתי כדי ללמוד מהם". 

rn

rnrn

rnrn

אביגיל וייס – סטודנטית שנה ד' במחלקה לעיצוב טקסטיל, שהיתה בין מובילי הפרויקט – סיפרה כי היא עצמה פונתה מביתה בדולב בשיא גל השריפות וכי "בימים שלאחר מכן הייתי עדה אישית להתגייסות של אנשים מכל קצוות החברה הישראלית".

rnrn

כמי שחוותה את הנתינה הציבורית, אמרה כי "זה היה חיבוק עוצמתי ומרגש וחיפשתי דרך לקחת בו חלק. חשבתי שבתור סטודנטים בשנקר נוכל לסייע ולעזור לנפגעי השריפה, וגם לעצמנו – מתוך עשייה שמכניסה לפרופורציות ומביאה סיפוק גדול". אמיר אלפיה, סטודנט שנה ד' במחלקה לעיצוב תעשייתי, שאף הוא לקח חלק במיזם החברתי, הוסיף כי "בתוך עומס הלימודים וריבוי המשימות, הכל מתגמד מול ילדים שביתם נשרף והם איבדו את הכל".

rnrn

rnrn

בתום יום גדוש פעילויות, הוצגו ברחבת בית הספר "רוממה" המיצגים שיצרו הילדים הנלהבים והנרגשים, שזכו להפוגה מהמאורעות שפקדו אותם בשבועות האחרונות. דפנה בוננה, מנהלת בית-הספר, הודתה בחום לסטודנטים ואמרה להם כי "כולם הביאו לנו אוכל וציוד, אתם הבאתם אמנות", על כך הוסיפו מורות ומורי בית-הספר כי "גילינו מקרוב כי שנקר היא הטכניון של העיצוב". 

rnrn

גב' קרן ביתן-שמש, מנהלת היחידה למעורבות חברתית, הזמינה את הילדים לפעילות המשך בשנקר והדגישה את מחוייבותה של שנקר לעשייה חברתית למען ובשיתוף הקהילה: "אנחנו גאים ושמחים לחלוק את העשייה היומיומית של שנקר עם בית-הספר רוממה ורואים בכך חשיבות רבה". 

rn", #, #'

בודק...