זכייה של המחלקה להנדסת חומרים פולימרים במענק מחקר של 550,000 ₪ מטעם הרשות לחדשנות

חדשות ואירועים

זכייה של המחלקה להנדסת חומרים פולימרים במענק מחקר של 550,000 ₪ מטעם הרשות לחדשנות

מחקר חדשני וייחודי, בהובלת פרופ' אנה דותן ופרופ' עמוס אופיר מהמחלקה להנדסת חומרים פולימרים בשנקר, בתחום של 'פולימרים ביו-מתכלים', זכה במענק מחקרי מטעם הרשות לחדשנות, בסך של כ-550,000 ₪ לחלק הראשון של תקופת המחקר, וזאת במסגרת מאגד המחקר הלאומי 'ביו-פלסט', המשותף לתעשייה ולאקדמיה.

המחקר עוסק בהשבחה כימית של פולימרים ביו-מתכלים היברידיים בתירכוב ריאקטיבי למטרה של תיאום תכונות הנובעות מתהליכי עיבוד במתיחה.

חזון המאגד הינו פיתוח הרכבים של פולימרים ביו-מתכלים כתחליף לפוליאולפינים (PE ו-PP) שהם בעלי תכונות מכניות ופיזיקליות דומות, עבור ייצור יריעות וסרטים מבוססי תהליכי מתיחה (סטרץ', שרינק, חוטים וסרטים), כמוצרים ביו-מתכלים בסביבה אקולוגית ירוקה.

הבסיס העיקרי של עבודת המחקר הוא פונקציונליזציה של ביו-פולימרים היברידיים בשיטת תירכוב ריאקטיבי ליצירת תירכובים ותרכיזים עבור יריעות ביו-מתכלות, ובפרט ליריעות המיוצרות בקו-אקסטרוזיה תוך מתיחה ואוריינטציה, כמו גם למתיחה ואוריינטציה בעיבודי משנה.

הייחודיות של הפרויקט היא התייחסות למוצרים שכבתיים, כגון אריזות ויריעות/רשתות לחקלאות, בהן נדרשת מתיחה חד-כיוונית או דו-כיוונית משמעותית לצורך שיפור החוזק ותכונות נלוות נוספות.

המענק ניתן לקבוצת המחקר של המח' להנדסת חומרים פולימרים בשנקר, אשר נבחרה כחלק משישה שזכו מבין 60 קבוצות מחקר מהאקדמיה בישראל שהתחרו עליו. לאחר השלמת החלק הראשון של תקופת המחקר הראשונה והעמידה ביעדים, יועמד לטובת המחקר סכום מענק נוסף בסך כ- 550,000 ₪ לטובת המשך הפעילות שלו ולקידומו לקראת יישום תעשייתי ומסחור.

בודק...