זה מדהים לאן מגיעה הבינה המלאכותית. היא מעוררת הרבה מאוד שאלות והרבה מאוד תהיות

חדשות ואירועים

זה מדהים לאן מגיעה הבינה המלאכותית. היא מעוררת הרבה מאוד שאלות והרבה מאוד תהיות

ביום ג', 7.2, מועדון הידידים הצעירים של שנקר, Shenkar Members Club, אירחו ערב רב-תחומי בנושא AI לחברי וחברות המועדון.

הערב, בסימן כל מה שרציתם לדעת על AI ולא העזתם לשאול, הציג מפגש חוויתי עם כלי בינה מלאכותית שונים ועם הטכנולוגיות והמושגים הנשמעים בכל מקום, כמו גם עם יוצרים ויזמים פעילים בתחום.

יו"ר חבר הנאמנים של שנקר, אורית אפרתי, סיפרה על השימושים השונים של בינה מלאכותית החל מתחומי העיצוב, הטכנולוגיה ועד לבתי המשפט. "זה מדהים לאן מגיעה הבינה המלאכותית. היא מעוררת הרבה מאוד שאלות, הרבה מאוד תהיות. אני חושבת שלכולנו, הערב הזה הוא הזדמנות נפלאה לחשוף את העולם הזה של ה-AI".

אורית אפרתי

אורית אפרתי

"המפגש בין יצירה לבין מחשוב מייצג את המזיגה שאנחנו מנסים כאן בשנקר להביא לידי מקסום. המפגש הזה יכול וצריך למצוא לעצמו פינה כאן בשנקר – מקום שבו יש יוצרים מהשורה הראשונה העולמית ופעילות הנדסית שהיא פורצת גבולות", אמר פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר, בדברי הפתיחה שלו בתחילת הכנס, אשר הדגישו את החשיבות של עיסוק בטכנולוגיות בינה מלאכותית בכותלי שנקר.

פרופ' שיזף רפאלי

פרופ' שיזף רפאלי

בין הדוברים באירוע היו האמן והיזם ויקו שהרבני, מייסד חברת The-Artery VFX – אחת החברות המוערכות בעולם לאפקטים חזותיים. שהרבני, שעבד לאורך השנים עם שמות גדולים כגון וס אנדרסון וביונסה, הציג את הפרויקט "סינתיה" – רובוטית AI שתקשרה עם הקהל בזמן אמת. סינתיה, שכבר הפכה לדמות פופולרית ברשת החברתית TIKTOK, מגיבה במהירות, לומדת ומתפתחת בהתאם למידע שהיא צוברת.

ויקו שהרבני

ויקו שהרבני

בנוסף, התקיימה שיחה משותפת בין המאייר והמרצה איציק רנרט והעיתונאית והקומיקאית רחלי רוטנר, שדנו כיצד הבינה המלאכותית משפיעה על עבודתם של אמנים והאם באמת יש ביכולתה להחליף יוצרים גדולים בתחומם.

רחלי רוטנר ואיציק רטנר

רחלי רוטנר ואיציק רטנר

גיל פרי

גיל פרי

גיל פרי, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת D-ID הסביר על הטרנד הטכנולוגי החם של 2023 מנקודת מבטו כחלוץ עולמי בתחום. בן בנחורין, אמן ומרצה בשנקר, ערך סקירה תמציתית של עולם הדימויים הסינתטיים – מאוטומציה ומכונות לומדות ועד לבינה מלאכותית ומכונות יצירתיות. ורותם קודיש, סטודנטית שנה ד' במחלקה לתקשורת חזותית, הדגימה איך בכלל תוכנות AI כמו מידג'רני עובדות.

בן בנחורין

בן בנחורין

רותם קודיש

רותם קודיש

אורחים ודוברים נוספים באירוע היו צבי ימיני – יו"ר הועד המנהל בשנקר, אסי ברטפלד, ליגד רוטלוי, שוקי שוורץ, מיכל ברק, יעל לב ארי, דנה אונגר, יעל הרצבי, טלי גורן, דנה מגן, משה גאון, חנן לשובר, עידו איז׳ק, רונן שהרבני, עדי שהרבני, ענבל קרייס ומקימות מועדון הידידים הצעירים של שנקר: גל שנפלד, מירי טוכמאייר, טל גורן והדס פורר.

גל שנפלד, מירי טוכמאייר, טל גורן והדס פורר

ליגד רוטלוי, אסי  ברטפלד וצבי ימיני

ליגד רוטלוי, אסי  ברטפלד וצבי ימיני

יעל לב ארי, דנה אונגר, יעל הרצבי, מירי טוכמאייר

יעל לב ארי, דנה אונגר, יעל הרצבי, מירי טוכמאייר

צילום: אחיקם בן יוסף

בודק...