הצעה משולבת בין שנקר ואוניברסיטאות חיפה, בן גוריון ורייכמן זכתה למימון ע"י הקרן הישראלית למדע ל- 3 שנים

חדשות ואירועים

הצעה משולבת בין שנקר ואוניברסיטאות חיפה, בן גוריון ורייכמן זכתה למימון ע"י הקרן הישראלית למדע ל- 3 שנים

ההצעה שזכתה למימון היא פרי עבודת הדוקטורט של מיכל רינות – ראשת המרכז לעיצוב וטכנולוגיה על שם כדר בשנקר, בהנחייה של פרופ׳ נעם טרקטינסקי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר מוביל באינטראקציית אדם-מחשב.

המחקר שזכה במימון יתבצע ע"י מיכל רינות, בהובלה אקדמית של פרופ׳ שיזף רפאלי – נשיא שנקר וחוקר מוביל בתקשורת מתווכת מחשב באוניברסיטת חיפה, עם פרופ׳ נעם טרקטינסקי ועם ד״ר יוליה גולנד- מאוניברסיטת רייכמן שחוקרת היבטים פיזיולוגיים של סינכרון.

למחקר יש חשיבות מיוחדת בעידן הנוכחי של פוסט קורונה, שבו הריחוק החברתי הפך לחלק מחיינו והטכנולוגיה היא בעלת יכולת פוטנציאלית לשמש לקרוב חברתי. בהתאם, עבודת הדוקטורט עוסקת בחקר ופיתוח מערכות לסנכרון בין אישי תוך שימוש בתקשורת מתווכת מחשב.

מחקרים של סנכרון תנועתי בין אנשים הראו שבני אדם שנעים יחד בסנכרון מרגישים קרבה, תחושה של דמיון ונכונות לעזרה הדדית. החידוש במחקר זה הוא בשילוב בין עיצוב, טכנולוגיה ומדעי ההתנהגות, בכדי ליצור סנכרון תנועתי בין אנשים רחוקים זה מזה, באמצעות מערכות תקשורת ודרך ממשקים אינטראקטיביים.

באופן ספציפי יחקרו ויעוצבו אפליקציות לטלפונים ולשעונים חכמים שדרכן משתתפים מרוחקים יוכלו לפעול בסנכרון תנועתי מדויק, תוך מדידה כמותית של השפעת הסנכרון על מדדים התנהגותיים ומדדים פיזיולוגיים, הן בין אנשים זרים והן בין אנשים שנמצאים במערכת יחסים קרובה.

הקרן הישראלית למדע היא מהקרנות התחרותיות והיוקרתיות בתחום בישראל.

בודק...