גלריה, הארץ: מה מציעים הבוגרים הטריים של המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה למתחם הבורסה ברמת-גן?

חדשות ואירועים

גלריה, הארץ: מה מציעים הבוגרים הטריים של המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה למתחם הבורסה ברמת-גן?

שלושת בתי-הספר המובילים בארץ לעיצוב פנים עברו שינויים בשנים האחרונות: בשנקר מונתה אדריכלית הנוף, פרופ' יעל מוריה, לראש המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה. 39 הסטודנטים במחלקה הציגו פרויקטים שמתמקדים במתחם הבורסה, אזור שנבחר בגלל קרבתו לשנקר. זה שינוי מרענן לאחר שבפרויקטי הגמר הקודמים עסקו הסטודנטים בתכנון מחדש לקניונים, בעקבות שיתוף פעולה עם גזית גלוב.

על השאלה איזה סוג של איש מקצוע מכשירים בשנקר, עונה מוריה: "במקום להגדיר איזה איש מקצוע, אגיד איזה איש אנחנו מכשירים: אנשים שפועלים בחברה ושכלי ביטוי שלהם הוא המרחב הפיזי – הפרטי והציבורי"

"אנחנו לא נותנים להם רק כלים טכנולוגיים", אומרת מוריה ומתכוונת לשליטה בתוכנות מחשב ובשרטוט טכני של תוכניות עבודה לביצוע. "אני נותנת להם כלים שיאפשרו להם להיות סוכן פעיל בחברה", היא מדגישה. "אנחנו מחפשים סטודנטים ששואלים שאלות ושרוצים לפעול מתוך עמדה ואתיקה". מוריה מציינת כי גם בחינות הכניסה השתנו, ולדבריה יש מגוון של תפקידים מקצועיים שהבוגרים יוכלו להשתלב בהם.

ואכן, כמה מהסטודנטים מכוונים גבוה: ליאור בר־נתן פייגנבאום תכננה בהנחיית האדריכל קובי זיק מרכז יום לנשים שורדות זנות. הסטודנטית שלהבת ויסנר זיהתה שיש קושי אדיר לעבור ממפלס למפלס במתחם הבורסה עקב פערי גובה: היא תכננה בהנחיית מוריה רמפות שמשמשות לחוויות אורבניות כמו פיקניקים, רכיבה על אופניים וסקייטינג. הסטודנטית גל בנהרוש תכננה בהנחיית מוריה את אחד הפרויקטים המפותחים ביותר בתערוכה: היא מציעה לנצל את החזית החמישית של הבניינים במתחם – הגגות, ולהשתמש בהם כמצע גידול בוסתנים.

בראש העמוד: הדמיה מפרויקט הגמר של גל בנהרוש, שתכננה מרחב בוסתנים אורבני (יח"צ)

בודק...